هرگونه مداخله خارجی در غرب آسیا به ضرر امنیت منطقه است


ساعت: 18:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838357

رئیس جمهور گفت: مدیران، مسئولان و دولت های حاضر در منطقه باید بدانند که هرگونه دخالت بیگانگان و غربی ها در منطقه نه تنها امنیت منطقه نیست، بلکه به ضرر امنیت منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امشب (پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت) در نشست خبری مشترک با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت: حوزه تجارت هم گردشگری فرهنگی و هم انرژی بر سرمایه گذاری مشترک دو کشور متمرکز است.

وی افزود: در سفری که در اسفندماه سال گذشته به کشور دوست، برادر و همسایه قطر داشتیم، مذاکرات و مقدمات توسعه روابط دو کشور و آنچه در دوحه نیاز است انجام شد و این دیدار انجام اقداماتی است. «از دیدگاه ایران و کمیسیون مشترک دو کشور.

رئیس جمهور گفت: امیر قطر همچنین تاکید کرد که روابط دو کشور می تواند در حوزه های مختلف برقرار شود.

رئیسی در خصوص مسائل منطقه گفت: مدیران، مسئولان و دولت های حاضر در منطقه باید بدانند که هرگونه مداخله خارجی و غربی در منطقه نه تنها ایجاد امنیت در منطقه نمی کند، بلکه برای امنیت منطقه نیز مضر است. آنچه مشکلات منطقه را حل می کند در اختیار مدیران توانمند خود منطقه است.

وی ادامه داد: در این دیدار دو طرف بر مسائل منطقه ای به ویژه موضوع یمن تاکید کردند که باید هر چه سریعتر محاصره یمن برداشته شود و مردم یمن برای کشور خود تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور گفت: ما همچنین تاکید کردیم که مردم افغانستان باید در رابطه با کشور خود یک حکومت فراگیر داشته باشند که بتواند همه گروه های سیاسی و همه اقوام را شامل شود و امنیت پایدار را در افغانستان برقرار کند.

وی گفت: در این جلسه بر آزادی فلسطین و قدس شریف تمرکز داشتیم. زیرا باید محاصره مردم غزه متوقف شود و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی متوقف شود و در این رابطه شهادت خانم شیرین ابوعقله را به خانواده ایشان و امیر قطر تسلیت بگویم. ، یکی از همکاران الجزیره.

وی با بیان اینکه این گونه جنایات به هیچ وجه نمی تواند امنیت رژیم صهیونیستی باشد، تاکید کرد: این گونه جنایات باعث افزایش نفرت عمومی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی می شود.

رئیسی تاکید کرد: علاوه بر شبکه الجزیره، شهادت یک خبرنگار آزاد در دست مظلومیت رژیم صهیونیستی را به همه خبرنگاران جهان تسلیت می گوییم و امروز جامعه رسانه ای و خبرنگاران باید به انتشار صدای این خبر افتخار کنند. مردم فلسطین در جهان. «و از سوی دیگر بدانید که این جنایات ادامه نخواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بدون شک سفر امیر قطر به ایران نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید