طرح‌های هفته دولت باید مردم‌مدار باشد/ پروژه‌هایی که تمامیت دولت رئیس‌جمهور را زیر سوال می‌برند، اجرا نمی‌شوند.


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890330

سال ها بود که مسئولان در هفته دولت روبان قرمزها را بریدند که در افتتاحیه آن نقش فرعی داشت و این پروژه ها مشکلات مردم را حل نکرد، از این رو مردم انتظار دارند مسئولان پروژه های تحول آفرینی در حوزه اقتصادی و عمرانی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ هفته دولت فرصتی برای مسئولان است تا مسیر ریل گذاری دولت سیزدهم را نشان دهند.

البته بسیاری از فعالیت‌ها و ارائه دستاوردها و صورت‌های مالی در سال‌های اخیر توسط دولتمردان آن‌طور که باید در جهت رفع مشکلات مردم پیش نرفت و همین مشکل باعث شده است که رضایت مردم از عملکرد دولت آنچنان قوی نباشد. شما باید واقع بین باشید.اگر به حوزه عملکردی نگاه کنیم باید طرف مردم را بگیریم، مردم با خود می گویند چطور یک پروژه چند میلیارد دلاری در حوزه آب یا برق مشکلی را حل نمی کند، هزاران هزار سالانه میلیاردها تومان اعتبار نمی تواند مشکل اشتغال جوانان را حل کند.

پرداخت کمک های چند صد میلیاردی در حالی که بانک ها به مردم می گویند توان پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را ندارند، این پارادوکس هایی است که رضایت مردم را از اقدامات دولت کاهش می دهد، هرچند بخشی از این مشکلات محقق می شود، اما با چه شرایطی و با کدام بروکراسی اداری؟

بنابراین لازم است برنامه های هفتگی دولت بر اساس نقش آفرینی و حضور پررنگ مردم تدوین شود و مسئولان نیز در این زمینه تجدید نظر کنند و سال هاست که مسئولین روبان افتتاح پروژه و خود را بریده اند. مشارکت در اجرای آن بسیار ناچیز است، مردم مایلند مسئولان در خصوص رویکرد دولت و اقدامات ویژه ای که در کمتر از یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم در مناطق مختلف استان انجام شده است، توضیح دهند.

از سوی دیگر به دلیل اعتبار ضعیف و پروژه های نیمه تمام و رها شده، هر ساله سهم کمتر و کمتری برای توسعه پروژه ها اختصاص می یابد و این نقطه متناقض عملکرد قدرت مردمی است، یعنی. مشکلات اصلی را حل کند، برایش پروژه های زیربنایی تعریف کند یا مشکلات اصلی استان را مثل سدنرماب حل کند، به جای اینکه هر سال بعد از 15 سال دولتمردان در هفته دولت به سراغش بروند و از گستردگی این پروژه بگویند که هیچ دستاوردی برای مردم وجود ندارد

بنابراین پیشنهاد می شود در هفته دولت کارکنان از کارهای تکراری که دیگر کارایی ندارد و هزینه های اضافی بر دستگاه ها وارد می کند پرهیز کنند و به کارهای بدیع، مبتکرانه و خلاقانه توجه کنند.

فضای تعاملی، دیدارهای حضوری، توجه به اقشار و سطوح مختلف مردم در بخش‌های مختلف از جمله نخبگان و استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها از جمله موارد پیشنهادی دولت مردان در هفته دولت برای ارتقای بهره‌وری است. و ساختار اداری

همچنین با توجه به تقارن هفته دولت با روز کارمند، پیشنهاد می شود دولت سیزدهم به موضوعاتی از جمله حفظ حقوق شهروندی، احترام به ارباب رجوع، زمان شناسی، حفظ بیت المال و امانتداری و با نظارت مناسب توجه کند. و مدیریت، ممکن است نرخ بهره افزایش یابد.

از سوی دیگر برخی از مسائل مانند مفاسد اقتصادی و اخلاقی و برخی فرهنگ های غلط مانند اسراف نیز این روزها نیازمند رسیدگی ناظران و بازرسان است و اینها کمترین مشکلی است که برای تشکیل دولت اسلامی وجود دارد. رهبر برای سال ها برجسته شده است.

در همین راستا فرهاد سمیعی دبیر ستاد هفته دولت استان گلستان در پایگاه خبری شهید همدانی گفت: بسیاری از مسائل را می توان در دستگاه های اجرایی هم افزایی کرد و می توان در برنامه های هفته دولت به این موضوع توجه کرد، جامعه باید به این سوال برسد. که با حضور و تلاش رئیس جمهور تلاش و انرژی زیادی برای حل مشکلات مردم صرف می شود و باید این اعتماد خوب به مردم برگردانده شود و بدانند آینده روشنی در پیش است.

سامی یادآور شد: در هفته دولت حفظ آرامش روحی و روانی مردم را در دستور کار قرار می دهیم و زمانی که مردم با فعالیت ها و جزئیات اقدامات دولت آشنا شوند، این آرامش حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که ما به دنبال آن هستیم پرهیز از تبلیغات انسان محور است و بسیاری از دستگاه ها تبلیغات غیر انسان محور را ارائه می دهند، بحث پرهیز از فعالیت های تشریفاتی نکته دیگری است که باید به آن توجه کرد و این نکات محکمی دارد که دولت به آن توجه دارد. برای ما تنظیم کرد

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دولت ما علاقه ای به اطلاع رسانی در مورد برخی از تفاوت های دستگاه ها نداریم و مشکل باید در چارچوب توان حل مسئله دولت بررسی و حل شود.

سمیعی بیان کرد: تاکید بر اجرای سند تحول دولت از دیگر نکات ماست و همچنین طرح هایی را که به کیان دولت لطمه بزند شروع نمی کنیم و در پروژه هایی که رئیس جمهور پیگیری کردند به دنبال ایجاد سرمایه اجتماعی نبودند. برای دولت و این سرمایه اجتماعی باید در اختیار مردم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید