طرحی تاریخی برای مدیریت بازار اراک تهیه شده است

ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782242

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از برنامه ریزی برای مدیریت بازار تاریخی اراک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; مصطفی مرزبان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات بازار تاریخی اراک گفت: بازار تاریخی اراک برای تعامل بین دستگاه های اجرایی نیاز به سایه مدیریت دارد و این بازار تاریخی اراک به دلیل مشکلات و معضلات بازار تاریخی اراک در این راستا است. “

مرزبان افزود: میراث فرهنگی به عنوان متولی این امر با انجام برنامه مدیریتی و برگزاری جلسات با دستگاه های متصل به صورت ماهانه، آماده سازی بازار تاریخی را بر عهده دارد تا راهکارهای مفیدی برای حفظ، نگهداری و ساماندهی بازار ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وام در نظر گرفته شده توسط شهرداری با انتخاب پیمانکار ذیصلاح با خروج از تشریفات در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تعیین می شود، گفت: پس از تصمیم گیری و انتخاب آن به شهرداری اراک ابلاغ می شود. تا پایان آبان ماه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از بازار تاریخی اراک در اختیار اداره هدایا است، گفت: اداره کل هدایا خالی است.

وی یادآور شد: اداره کل هدایای استان به عنوان مالک بخش عمده بازار، شهرداری اراک به عنوان مدیریت شهری و تجار به عنوان استفاده کنندگان از این مجموعه و اداره کل میراث فرهنگی استان چهار ضلع هستند. مرمت، نگهداری و احیای بازار.

مرزبان گفت: نشست تاریخی مدیریت بازار اراک به صورت ماهانه در اداره کل میراث فرهنگی و هر سه ماه یک بار در محل دفتر مدیر ساختمان برگزار می شود.

مجموعه تاریخی بازار اراک بیش از 200 سال قدمت دارد و توسط یوسف خان گرجی در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است..

این مجموعه که 14 هکتار وسعت دارد و در دو ردیف بازارهای عمودی ساخته شده است، یکی از نمونه های ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است که تمام جزئیات را با ظرافت و بهترین کیفیت در خود جای داده است..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید