«زوج ها و چهره ها» طرحی است که جایگزین ندارد/ چه اقداماتی برای فرهنگ سازی و معرفی مردم به طرح انجام شده است؟


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812966

هدف کلی طرح‌های ترافیکی کنترل آلودگی هوا و مدیریت تقاضای سفر و کنترل ازدحام است، اما عدم آگاهی کافی از جزئیات و نحوه اجرای طرح زوج و فرد می‌تواند موجب نارضایتی عمومی شود، بنابراین لازم است اقدامات لازم صورت گیرد. اطلاع رسانی به شهروندان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، کشورهایی که سیاست تغییر ترافیک را در قالب طرح های زوج و فرد دنبال می کنند اغلب کشورهای در حال توسعه هستند.

هدف کلی طرح های ترافیکی کنترل آلودگی هوا و مدیریت تقاضای سفر و کنترل ازدحام است، اگر آلودگی هوا کنترل شود لزوماً امکان کنترل ازدحام وجود ندارد، اما در صورت کنترل ازدحام، آلودگی هوا با امنیت کنترل می شود.

بر اساس تجربه جهانی، با اجرای طرح زوج و فرد، نه تنها از حقوق شهروندان محروم نمی شود، بلکه به آنها حق انتخاب داده می شود. این در حالی است که عدم آگاهی کافی از جزئیات و نحوه اجرای طرح ممکن است موجب نارضایتی مردم شود، لذا لازم است در این زمینه آگاهی رسانی شود.


طرح دوگانه و انفرادی برنامه خوبی برای جلوگیری از شلوغی بازار به خصوص در پایان سال است

آقای کاویانی، شهروند کرمانشاهی در گفت و گو با مرصادنیوز، طرح زوج و فرد را طرح خوبی دانست و علاوه بر اجرای این طرح.


1c4d090b 36de 4e7a abae 9674ca7e06ce خبر خاکستری

وی گفت: اگرچه ممکن است این طرح برای برخی از شهروندان راضی کننده نباشد، اما اگر در این زمینه فرهنگ سازی شود تا شهروندان تنها در مواقع ضروری از خودرو استفاده کنند، مشکلات ترافیکی برطرف شده و مجبور به اجرای این طرح نخواهند شد. “

کاویانی خاطرنشان کرد: در حین رانندگی با توجه به اینکه راننده باید دائماً کلاچ و ترمز را نگه دارد، علاوه بر ایجاد استرس باعث آسیب به خودرو نیز می شود.

این شهروند کرمانشاهی از زمان اجرای این طرح گلایه کرد و گفت: متاسفانه این طرح از ساعت 15 تا 20 اجرا می شود و این در حالی است که حجم تردد در این خیابان ها از ساعت 10 تا 13 زیاد است. و مشکلاتی وجود دارد.”


هدف از اجرای طرح زوج و فرد، مدیریت تردد خودروهای شخصی در مناطق خاصی از شهر است

محمدرضا هوشندی رئیس اداره فرهنگ و آموزش پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز، هدف از اجرای طرح زوج و فرد را مدیریت تردد خودروها در مناطق خاصی از شهر عنوان کرد و گفت: در کلانشهر کرمانشاه، این طرح در 6 ماهه دوم اجرا می شود و امسال نیز مانند سال های گذشته انجام شد.

وی افزود: در نیمه دوم سال شرایط ترافیکی به گونه ای است که خیابان های اصلی شهر از جمله خیابان مدرسه، جوانشیر، بلوار مهدیه، خیابان جلیلی و خیابان شریعتی ظرفیت تردد در ساعات معین را ندارند.

هوشندی گفت: البته با توجه به اینکه در شش ماهه دوم بازگشایی مدارس داریم، این حجم تردد دو برابر می شود، بنابراین چاره ای جز اجرای طرح زوج و فرد نداریم.


1a9d4a90 18db 4c2d b944 985d36f1b023 خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح دوگانه و انفرادی در کاهش حجم ترافیک و دلایل گم نشدن مردم در ترافیک بسیار موثر است.

رضایت از رشت: سال گذشته به دلیل اپیدمی تاج و تعطیلی مدارس این طرح اجرایی نشد اما امسال این طرح از آبان ماه آغاز شد و حجم تردد در این مسیرها بیش از 50 درصد کاهش یافت. مشکل خاص در این زمینه، مکانیزه نبودن مسیر برای کنترل طرح زوج و فرد، ناگزیر استفاده از نیروی کار برای کنترل است.

هوشندی افزود: البته طرح مکانیزه شدن مسیرها در حال انجام است و مقرر شد در سال آینده دوربین هایی برای این منظور خریداری و در مبادی ورودی و خروجی خیابان ها در طرح ترافیک قرار گیرد تا کنترل و رفع مشکل انجام شود. . «وسایل نقلیه را کنترل نکنید.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: به منظور اطلاع رسانی به مردم از اجرای این طرح، بنرهای اطلاع رسانی در مبادی ورودی مسیرهای اعلام شده نصب می شود و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و مطبوعات انجام می شود.

وی گفت: هدف از اجرای طرح زوج و فرد تسهیل تردد در معابر شهری و برقراری انضباط ترافیکی در مرکز شهر کرمانشاه و تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

جریمه ورود زوجین و طرح انفرادی را 105 هزار تن قانع کرد و گفت: افرادی که گلایه داشتند به دلیل جابجایی بیماران مجبور به تردد در این مسیر هستیم، باید بگوییم که در وهله اول این گفته پذیرفته نمی شود زیرا می توانند از طریق آژانس این کار را می کنند و این بهانه خوبی برای قانون شکنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر فردی در شرایطی قرار بگیرد که نمی تواند این کار را انجام دهد، یک جاده فرعی برای این کار در نظر گرفته ایم و می تواند از این تقاطع وارد پارکینگ شهرداری شود.

هوشنودی افزود: همچنین در صورتی که فردی مجبور به تردد از این مسیر شود، می تواند با در دست داشتن مدارک بیمار از طریق کمیسیون ماده 5 رسیدگی به جرایم در حین رانندگی اعتراض کند و در صورت قاطع بودن جریمه، قاضی تبرئه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید