آموزش و پرورش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در مدارس چه اقداماتی انجام داده است؟


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900362

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان پاسخ داد؛

محسن منوچهاری نژاد گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک، وجود مایع توالت در سرویس‌های بهداشتی، نظافت کلاس‌ها و صندلی‌ها، تهویه مناسب کلاس‌ها، باز کردن درب و پنجره‌ها برای سرگرمی دانش‌آموزان به دلیل اینکه کلاس‌ها باید تهویه شوند یکی از مواردی است که مدارس وجود دارد. برای جلوگیری از شیوع کرونا اطلاع رسانی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منوچهری نژاد در گفتگو با را آرمان; وی در خصوص اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: در سال گذشته آموزش هایی را برای مدیران مدارس در قالب شبکه شاد و برای کارشناسان در قالب وبینار با حضور کارشناسان برگزار کردیم. از دانشگاه علوم پزشکی سراسر استان.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به اینکه امسال تمامی کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود، گفت: دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی به شهرها و مناطق مختلف ارسال شده است.

وی بیان کرد: فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک، وجود مایع توالت در توالت، نظافت کلاس و صندلی، تهویه مناسب کلاس ها، بازکردن در و پنجره ها برای سرگرمی دانش آموزان، به طوری که کلاس ها دریچه های هوا را انجام دهند از موارد ابلاغی است.

منوچهری نژاد تصریح کرد: توصیه می شود در کلاس های کوچک در صورت مساعد بودن آب و هوا، درس را در فضای باز، نمازخانه یا محوطه ورزش برگزار کنند و این مهم به صورت بخشنامه ای به شهرستان ها و سایر مناطق است. آموزش های لازم را به مدیران مدارس در بستر شبکه شاد انجام داده ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان باید با همراهی والدین انجام شود، به والدین توصیه می کنیم فرزندان خود را برای واکسیناسیون و تقویت به مراکز جامع سلامت ببرند. دوزهایی که دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید