طرح استیضاح چهار وزیر توسط هیئت رئیسه مجلس تحریم شد

طرح استیضاح چهار وزیر توسط هیئت رئیسه مجلس تحریم شد

روز جدید محموده گفت: اگر امروز استعلام صورت نگیرد باید چند ماه دیگر انجام شود و با توجه به شرایطی که شاهد آن هستیم فکر می کنم تا چند ماه آینده بیشتر کابینه آقای رئیسی باید مورد بازجویی قرار گیرد.

جلال محمودزاده در خصوص طرح استیضاح وزرای اقتصاد دولت گفت: اعضای کابینه با عملکرد ضعیف از یکدیگر پیشی می گیرند و استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی، صمت و راه را آغاز کرده ایم. مجلس اما تحریم هیئت مدیره که غیرقانونی است.

با ادامه روند فعلی، نیمی از کابینه طی چند ماه آینده استیضاح خواهند شد.

وی ادامه داد: هیئت رئیسه نمی تواند از استیضاح وزرا جلوگیری کند و زمانی که تعداد امضاها از 10 نفر گذشت، باید استیضاح اعلام شود. اگر امروز استیضاح صورت نگیرد باید تا چند ماه دیگر استیضاح شود و با این وضعیتی که شاهد آن هستیم فکر می کنم تا چند ماه آینده بیشتر کابینه آقای رئیسی باید استیضاح شود.

وزارتخانه جای آزمون و خطا نیست/ مدیران ضعیف باید بازنشسته شوند

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برخی از وزرای دولت با رای اعضای هیئت رئیسه معرفی شده اند بنابراین اکنون از استیضاح جلوگیری می کنند. اما هر نماینده ای که وزیر ضعیفی را به دولت تحمیل کرد، هم به آقای رئیسی و هم به مردم خیانت کرد، زیرا ما نیروهای قدرتمند زیادی در کشور داریم که باید از آنها استفاده می شد. وزارتخانه محل آزمون و خطا نیست و کسانی که حکومت را بلد نیستند باید استعفا دهند.

عدم اعلام طرح استیضاح وزرا مستلزم استقلال پارلمان است

محموده در پایان مشکلات اقتصادی کشور را ریشه مدیریتی تری دانست و خاطرنشان کرد: کار هیئت رئیسه مجلس برای جلوگیری از استیضاح وزرا استقلال مجلس را زیر سوال می برد و غیرقانونی و مغایر با آیین نامه داخلی مجلس است.

دیدگاهتان را بنویسید