طرح اصلاح قانون مهریه نیاز به تخصص تخصصی دارد


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844091

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح «اصلاح قانون مهریه» نیاز به کارشناسی تخصصی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به طرح کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی برای دریافت 15 درصد حق ثبت نام برای تعیین 200 سکه و بیشتر، گفت: می توانیم زوجین را پیش ببریم. زندگی برای بهبود زندگی خود

وی افزود: «طرح» اصلاح قانون مهریه قابل درک نیست و نباید موضوع را به گونه ای پیچیده کنیم که خانواده ها دچار سردرگمی شوند و از آنها پول اضافه دریافت کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم اکنون قانون مهریه کامل است و نیازی به تغییر ندارد و می توان با مدیریت و ارائه سازوکار مناسب به نفع زوجه کار کرد.

ذاکر گفت: باید با رعایت اخلاق، فرهنگ و فرهنگ تا حد امکان از اختلاف بین زوجین پرهیز کنیم و با اصلاح قانون مهریه بتوانیم تعداد مهریه ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح «اصلاح قانون مهریه» باید کار کارشناسی تخصصی انجام شود، خاطرنشان کرد: در این راستا باید نظر کارشناسان و کارشناسان حقوقی بانوان لحاظ شود و بهترین پاسخ داده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای توان پرداخت 10 سکه را هم ندارند و در مقابل عده ای می توانند بالای هزار سکه مهریه بپردازند پس ملک کم و بیش مهریه نیست. بالا یک قطعه است این برای زوجین مشکل ساز می شود.

ذاکر با بیان اینکه کشت بسیار مهم است و این روش از از هم پاشیدگی خانواده ها جلوگیری می کند، تصریح کرد: برخی تاریخ تولید را ملاک تعیین میزان و تعداد جهیزیه قرار می دهند و این موضوع در از هم پاشیدگی خانواده ها نقش منفی دارد.

کارشناس سابق بازرسی کل کشور گفت: با بهبود اشتغال جوانان و اقتصاد جامعه جوانان به راحتی ازدواج می کنند و دیگر شاهد افزایش مهریه نخواهیم بود.

وی افزود: طرح تغییر قانون مهریه نتیجه ای نخواهد داشت و می تواند به اعتماد مردم نیز خدشه وارد کند، بنابراین باید علت فروپاشی خانواده را پیدا کنیم و راهکاری برای جلوگیری از این مشکل ارائه دهیم.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید