کمیته قضایی مجلس مجازات حبس مرد را از قانون مهریه حذف کرد

کمیته قضایی مجلس مجازات حبس مرد را از قانون مهریه حذف کردوز نو با تصویب کمیسیون قضایی، دیگر مردان برای مهریه زندانی نخواهند شد و زنان نیز برای تعیین مهریه خود از طریق دادگاه نخواهند بود. ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و زنان برای تعیین مهریه خود باید شکایت کنند. آنها نیستند.

با تصویب کمیسیون قضایی، دیگر مردان برای مهریه زندانی نخواهند شد و زنان نیز برای تعیین مهریه خود از طریق دادگاه نخواهند بود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی مجلس تصویب و جمع بندی شده و زمان بررسی آن فرا رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون مهریه سی و ششمین دستور کار مجلس است، افزود: در نظر داریم با جمع آوری امضا از نمایندگان مجلس درخواستی را برای رسیدگی خارج از دستور به این دادگاه ارائه و به هیئت رئیسه ارائه کنیم، بنابراین این طرح در حال پیشرفت نیست. «در حیاط کشت شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب کمیسیون قضایی، در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مهریه، حبس و حبس انجام شد و مردان دیگر بابت مهریه و زنان در زندان نیستند. باید مراحل تعیین مهریه خود را طی کنند. آنها دعوی قضایی نیستند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه کمیسیون قضایی مجلس در خصوص مهریه، در صورتی که زنی بخواهد مهریه خود را بپردازد، بدون طی مراحل و با مراجعه به واحد اجرایی دادگاه خانواده، مهریه خود را پرداخت می کند.

وی افزود: بر این اساس پس از تنفیذ مهریه، در صورت داشتن وجوه مرد، اموال وی ضبط و به عنوان مهریه در اختیار همسرش قرار می گیرد و در صورت نداشتن وجه، مهریه به صورت اقساطی پرداخت می شود. “

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این مصوبه اگر فردی مدعی پرداخت مهریه باشد و بخواهد سند مربوط به آن را ارائه کند کارش به دادگاه می رود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در این مصوبه برای جلوگیری از ثبت مهریه های سنگین مقرر شد از زوج هایی که مهریه های سنگین را ثبت می کنند، حق ثبت گرفته شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه کمیسیون قضایی برای مهریه تا سقف 14 سکه هزینه ثبتی در نظر نگرفت اما مهریه بین 14 تا 100 سکه چهار دهم درصد قیمت سکه ثبتی محسوب می شود. هزینه “

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این مصوبه مهریه بین 100 تا 200 سکه مشمول 2 درصد حق الثبت و مهریه 200 سکه به بالا مشمول 15 درصد ثبت است. هزینه و زوجین باید 15 درصد قیمت سکه را به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت کنند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه کمیسیون قضایی حق ثبت مهریه دو طرف 50 درصد را دریافت می کند و عواید آن به صندوقی به نام صندوق جهیزیه نیازمندان می رسد که ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است. در بودجه سالانه واریز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید