طرح انباشته شدن همه یارانه های پرداختی به مردم/ چقدر به «کارت معیشت» واریز می شود؟

طرح تبدیل شدن به جام تمام یارانه ها به مردم / چقدر کمک می شود

روز جدید : نماینده کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید: اگر دولت در این شرایط ارز 4200 تومانی را اصلاح نکند باید از بانک مرکزی استقراض کند اما برخی معتقدند اگر این کار انجام شود تورم سرسام آور در بازار ایجاد می شود. کشور .

جعفر گدیری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح توزیع ارز 4200 تومانی، گفت: افزایش به این دلیل است که دولت باید از ارز 4200 تنی برای این دو کالای اصلی استفاده کند.

وی ادامه داد: اما در مورد مواد اولیه دام و دانه های روغنی دولت قصد دارد ارز ترجیحی این اقلام را حذف کند که باعث افزایش قیمت این اقلام می شود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت در این شرایط ارز 4200 را اصلاح نکند باید از بانک مرکزی استقراض کند اما برخی معتقدند اگر این کار انجام شود تکان دهنده است. تورم در کشور «4200 تن کمتر از تورم وام های بانک مرکزی است.

گادری با بیان اینکه دولت چاره ای جز اصلاح ارز 4200 تومانی ندارد، گفت: دولت مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی را در قالب کارت عمر و یارانه پرداخت می کند.

وی افزود: برآورد دولت برای سه دهک اول حدود 150 تا 200 هزار تن و برای 4 دهک بعدی حدود 90 هزار تن به ازای هر نفر است که مابه التفاوت 4200 تن است. همچنین قرار است تمام یارانه ها را به یک شکل به مردم پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید