طرح جدید توسعه میدان با دید متمرکز / تولید روزانه گاز تا 4 سال آینده به 1.2 میلیارد مترمکعب می رسد.

ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793661

وی گفت: تاکنون از صفر تا 100 پروژه را برای افزایش تولید به شرکت های داخلی یا خارجی واگذار کرده ایم اما در برنامه جدید علاوه بر توسعه تانک محور تمرکز ما به خوبی متمرکز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت در مراسم روز ملی پژوهش گفت: یکی از راه های ایجاد اشتغال استفاده از نخبگان است و امروز صنعت نفت مصمم است از این سرمایه استفاده کند. زیرا این امر به ویژه در مناطق کم درآمد منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد صادرات ما به صورت خام و نیمه خام است، گفت: این خام فروشی نقطه ضعف بزرگی است که استفاده از توان شرکت های دانش بنیان می تواند ارزش افزوده، اشتغال و ایجاد کند. ارز. . “

وی افزود: امروزه صنعت نفت نیازمند شرکت های دانش بنیان است زیرا بیش از صد سال از تولید و اکتشاف نفت می گذرد اما روش های تولید در بخش های بالادستی و پایین دستی همچنان سنتی و تقلیدی است.

اوجی خاطرنشان کرد: عمده تولید چاه های نفت در کشور از 30 هزار بشکه به 50 هزار بشکه در گذشته به 1000 تا 2 هزار بشکه رسیده است و شرکت های دانش بنیان می توانند در این زمینه کمک کنند و ظرفیت تولید را افزایش دهند.

وزیر نفت گفت: تاکنون از صفر تا 100 پروژه توسعه میدانی را به شرکت های داخلی یا خارجی واگذار کرده ایم که تولید را افزایش می دهد، اما در برنامه جدید علاوه بر توسعه تانک محور، تمرکز ما به خوبی متمرکز است. “

وی ادامه داد: در حال حاضر 5 هزار و 500 حلقه چاه نفت و گاز داریم که با توجه به ظرفیت دانش بنیان خود می توانیم با کمترین ریسک و سرمایه 80 میلیون بشکه معادل نفت و گاز از این چاه های کم بازده تولید کنیم.

وی گفت: حفاری و تولید هر چاه بین 10 تا 12 میلیون دلار هزینه دارد و یک سال و نیم زمان می برد.

وی یکی دیگر از حوزه هایی که برای استفاده از دانش مبانی برنامه ریزی شده است، بهینه سازی مصرف انرژی دانست و گفت: با توجه به روند مصرف گاز، دومین حوزه ای که به کمک دانش مبانی نیاز داریم بهتر است. مصرف انرژی، امروز 970 میلیون مترمکعب گاز اسیدی تولید می شود.» 840 مترمکعب آن به شبکه سراسری تزریق می شود، البته باید تا پایان برنامه ششم رقم تولید به 1200 میلیون مترمکعب می رسید. که به دلیل عدم سرمایه گذاری عقب مانده است، اما اکنون برنامه جدی برای توسعه میادین گازی و حفظ و افزایش تولید داریم. میلیارد متر مکعب تا پایان دولت

وزیر نفت خاطرنشان کرد: اگرچه افزایش تولید و توسعه میادین گازی در دستور کار قرار دارد، اما با افزایش سالانه 10 تا 12 درصدی مصرف داخلی و مصرف نیروگاه ها، تولید جواب نمی دهد، بنابراین مصرف باید بهینه باشد. به عبارت دیگر، از آنجایی که عرضه مصرف را افزایش می دهد. «باید کنترل شود.

اوجی یکی دیگر از زمینه های همکاری با شرکت های دانش بنیان را گازهای مشعل عنوان کرد و گفت: روزانه 50 تا 60 میلیون مترمکعب گاز مشعل سوزانده می شود که قبلا توسط آماک پیشنهاد شده بود که امروز پاسخگو نیست. حوزه با استفاده از توانمندی های شرکت های دانش بنیان. ما می‌توانیم گازهای مرتبط را طی چهار تا پنج سال آینده جمع‌آوری کرده و در اختیار کارخانه‌های صنعتی از جمله پتروشیمی قرار دهیم.

وی گفت: اکنون پس از روسیه و عراق سومین کشوری هستیم که با نفت گاز می سوزانیم که قطعا نسل آینده ما را نخواهند بخشید.

وزیر نفت صنایع تکمیلی پتروشیمی را از دیگر زمینه های همکاری با دانش بنیان ها برشمرد و گفت: در حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی و اشتغالزایی در مناطق کم برخوردار و ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی اتفاقات خوبی افتاده است. از جمله آنها هستند..

به هر حال امروز صنعت نفت به همکاری شرکت های دانش بنیان در چهار حوزه چاه های کم بازده، بهینه سازی مصرف گاز، زنجیره های تکمیلی پتروشیمی و فلرها نیاز دارد و برای رسیدن به اهداف مورد نظر از حمایت های لازم برخوردار خواهیم بود. اوجی گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید