3 برنامه راهبردی شرکت ملی نفت ایران مصوب شورای اقتصاد/ حدود 140 میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور اضافه می شود.


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879779

ساخت ایستگاه های تقویت کننده سرهون و شانول با سرمایه گذاری 3.6 میلیارد دلاری تکمیل می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: سه طرح توسعه میدان چنگوله، احیای چاه های کم بازده و توسعه 12 میدان گازی شرکت نفت مرکزی به ارزش 4.4 میلیارد دلار در شورای اقتصاد تصویب شد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن حجتمر، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش به نقل از شرکت ملی نفتکش گفت: اولین طرحی که روز چهارشنبه 17 تیرماه در شورای اقتصاد تصویب شد، فاز اول توسعه مشترک میدان 300 میلیون دلاری چنگوله بود. در این کانسار 6 گمانه توصیفی – تولیدی و 2 گمانه تعمیر – تولیدی باید حفر شود.

وی افزود: خط لوله 120 کیلومتری به واحد بهره برداری دلوران و همچنین 30 کیلومتر خط لوله برای انتقال گاز از میدان به میدان آذر احداث می شود. هدف از اجرای طرح توسعه میدان چنگوله رسیدن به سقف تولید 15 هزار بشکه در روز است.

معاون وزیر نفت گفت: سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری برای احیای چاه های کم بازده دومین مصوبه شورای اقتصاد است. در این طرح شرکت های دانش بنیان با پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت قرارداد امضا می کنند.

هژستمر ادامه داد: مهمترین طرحی که در جلسه شورای اقتصاد به تصویب رسید، طرح توسعه 12 میدان گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و فاز دوم پالایشگاه فراشبند است که همزمان با توسعه فاز دوم این پروژه است. میدان آگار و ساخت ایستگاه ها برای افزایش فشار در سرحون و شانول: سرمایه گذاری 3.6 میلیارد دلاری محقق خواهد شد.

وی افزود: این 12 میدان روزانه حدود 140 میلیون مترمکعب به تولید گاز و حدود 100 هزار بشکه به تولید میعانات گازی در کشور اضافه می کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: طرح حمله به میادین نفت و گاز مرکز ایران به مدت 4 سال از زمان امضای قرارداد اجرا می شود و مدت پرداخت این طرح 7 سال خواهد بود.

وی در پایان افزود: با توجه به نیاز کشور به تولید گاز و عدم تعادل مثبت بین عرضه و تقاضای گاز، این طرح یکی از برنامه های راهبردی کشور است که شرکت ملی نفت ایران در مشاوره اقتصادی موفق به تصویب آن شده است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید