طرح دو زبانه شدن مدارس کلید خورد/ آماری از تعداد معلمان زبان فرانسه در استان نداریم


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842024

رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کرمانشاه:

مهریار خاتمی گفت: طرح دوزبانه شدن مدارس حدود دو سال است که در مجلس کلید خورده تا زبان های خارجی غیر از انگلیسی در مدارس تدریس شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهریار خاتمی در گفت و گو با مرصادنیوز با اشاره به طرح دوزبانه شدن مدارس گفت: حدود دو سال است که این طرح در مجلس و دولت کلید خورده است، بنابراین سایر زبان های خارجی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هفته گذشته بار دیگر بحث آموزش زبان فرانسه به عنوان زبان دوم مطرح شد اما هیچ بخشنامه ای برای استان ها در این زمینه صادر نشده است. کرمانشاه نباید جزو استان های پایلوت این طرح باشد.

خاتمی با اشاره به اینکه این طرح جزء سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: بحثی درباره تامین معلمان زبان دوم، جایگاه آنها و تدریس زبان دوم اختیاری یا اجباری در مدارس وجود ندارد.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر در یکی دو آموزشگاه کرمانشاه زبان فرانسه و انگلیسی به صورت خودجوش در مدارس تدریس می شود اما این چیزی نیست که ساختار وزارت داشته باشد.

خاتمی گفت: متأسفانه در حال حاضر آمار مشخصی از تعداد معلمان زبان فرانسه در استان نداریم. تعداد معلمان را جمع بندی کنید و به وزارت بفرستید.

وی گفت: در صورت ابلاغ بخشنامه یا مصوبه ای در این زمینه در آینده نزدیک، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید