طرح شهید بهنام محمودی هویت دینی را به دانش آموزان باز می گرداند


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906324

شهناز جعفری گفت: مدرسه مکانی برای تحقق و اجرای اهداف تعلیم و تربیت، تربیت و ارتقای شخصیت دانش آموزان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهناز جعفری نماینده مردم شهرستان اسلام آباد کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: از یکسال گذشته آموزش های مستمری را برای توانمندسازی مربیان اجرای طرح شهید بهنام محمودی انجام داده ایم.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه امسال 30 نفر از علاقه مندان به حوزه آموزشی را که متشکل از سرپرست گروه، دانش آموز، مربی و معلم بودند برای انجام کارهای آموزشی در مدارس شناسایی کردیم.

جعفری افزود: دوره ای را با استاد عباسعلی بابایی با عنوان «یک قدم تا ایمان» برگزار کردیم تا این نیاز و دغدغه را در مربیان آموزشی ایجاد کنیم تا نسبت به هدف ما در امور و کارهای فرهنگی بی تفاوت نباشند.

این مسئول تصریح کرد: پس از پایان دوره جلساتی را با این عزیزان برای تبادل تجربیات و تحقیقات برگزار کردیم و در شهریور ماه دوره ای را با دکتر صالح کشاورتز برگزار کردیم تا این عزیزان در مدارس اطراف بهنام توانمند و آماده فعالیت شوند. برنامه ریزی کنید. دارم بلند میشم

وی گفت: با شروع سال تحصیلی با هدف اجرای طرح شهید بهنام محمودی وارد مدارس شدیم و بهترین جایی که می توانیم با دانش آموزان ارتباط برقرار کنیم همین مدرسه است.

جعفری ادامه داد: مدرسه مکانی برای تحقق و تحقق اهداف تعلیم و تربیت، تربیت و رشد فردی دانش آموزان است و از سوی دیگر مدرسه ای پویا و دارای هدف است.

این مسئول تاکید کرد: با هدف استعدادیابی با رویکرد هویت دینی وارد مدارس شدیم و ابتدا برای جلب اعتماد آنها تنها به شناسایی استعدادها پرداختیم و سپس با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و تربیتی برای رسیدن به هدف برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: سعی کرده ایم استعدادها را شناسایی کنیم تا هویت دینی ایجاد کنیم، دانش آموزان را در کار خود پیش ببریم، توانایی های فکری خود را توسعه دهیم.

جعفری بیان کرد: ابتکار و نوآوری در هر فردی وجود دارد اما بخشی از آن ارثی است و بخشی برای شکوفایی نیاز به پرورش دارد.

این مسئول بیان کرد: دانش آموزان علاوه بر هویت سازی به فرموده مقام معظم رهبری باید به آینده امیدوار باشند، کودکان شاد باشند و شاد زندگی کنند، در کنار بستر استعدادیابی با رویکرد دینی به هویت سازی، برنامه های متنوع مانند ورزش و مسابقات علمی ما اردوی فرهنگی ترتیب می دهیم تا دانش آموزان را در حالی که به مدرسه می روند، زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: وقتی اعتماد بچه ها را جلب می کنیم آنها را به مسجد دعوت می کنیم و برخی از برنامه های خود را در مسجد انجام می دهیم و در نهایت این دانش آموزان با توجه به استعداد و توانایی خود در فعالیت های گروهی مسجد و بسیج محلی شرکت می کنند. بدین ترتیب این پیوند دینی برقرار شد.

جعفری افزود: ما 2 سال پیش این طرح را در مدارس اجرا کردیم و بازخوردها بسیار عالی بود، دانش آموزان آن سال همچنان با ما در ارتباط هستند و جزو سوابق تحصیلی ما محسوب می شوند و در مسجد و پایگاه محل (منطقه 112) حضور دارند. فعال

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با استعانت از امام زمان (عج) گامی هر چند کوچک در مسیر تعلیم و تربیت برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید