طرح شکایت از کارکنان غیرمجاز انبار مرغ دامپزشکی، جهادکشاورزی و صمت از استان زنجان

ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799406

دادستان زنجان با صدور دستور معدوم سازی مقدار قابل توجهی از محصولات تاریخ مصرف گذشته کشتارگاه طیور زنجان گفت: سلامت و معیشت مردم نباید به کوتاهی مسئولان گره بخورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حجت الاسلام محسن کرمی در بازدید از مراکز تولیدی و تعاونی های کارگاه صنعتی طیور زنجان گفت: اتفاقات مشاهده شده در این مجتمع برای تولید و توزیع قابل قبول نیست و همچنین تعداد زیاد مرغ، جوجه و بوقلمون و حتی محصولات قطعه قطعه شده قابل قبول نیست. «اینجا ذخیره می شود که مقادیر قابل توجهی از آنها منقضی شده یا برای یک روز منسوخ می ماند یا منقضی می شود.

وی با بیان اینکه در سالی که حتی به یک یا چند قطعه جوجه در بازار نیاز بود، حجم قابل توجهی مرغ، جوجه و بوقلمون در این دپو انباشته شد، گفت: این در حالی است که این شرکت از دام یارانه ای و ارز 4200 تنی مرغ برای تهیه جوجه استفاده می کند. از شر ارز 4200 تومانی خلاص شوید، آنها را به قیمت مقرون به صرفه بفروشید.

دادستان زنجان خاطرنشان کرد: دومین موضوعی که باید به آن توجه داشت، عدم رعایت بهداشت در پرورش جوجه، جوجه و بوقلمون است که وجود انگل و لاشه انگل در محل و نگهداری محصولات فاسد در محیطی مشترک با محصولات سالم است. و انتشار بو در سردخانه. وی بیان کرد: این امر قطعاً ناشی از بی توجهی دامپزشکان استان است که چرا به صورت تخصصی از مجموعه بازدید نکردند و اگر بازرسان دامپزشکی بازدیدی داشتند دیدنی تر بود.

وی با اشاره به اینکه مصداق بارز در این زمینه کشتار 10 کامیون بوقلمون در روز قبل است اما هیچ تاییدیه ای مبنی بر قرنطینه بهداشتی از مبدأ حمل در این زمینه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: قبلاً این تاییدیه بهداشتی را درخواست کرده ایم. الان یک ساعت است.” این تایید را به ما داد، اما هیچ خبری مبنی بر بیماری و غیرقابل استفاده بودن همه محموله های ذکر شده نیست! این به معنای نقض و ترک فعل است.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه نباید سلامت و معیشت مردم را به کوتاهی مسئولان گره زد، تاکید کرد: گروه جهاد کشاورزی نیز در این زمینه کوتاهی کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای همه این طیور یارانه پرداخت شد، چرا باید کشتار، تحویل و توزیع به گونه ای ساماندهی شود که در شرایطی که مردم به مرغ و مرغ نیاز داشتند، حجم قابل توجهی از طیور کشتار شده در این مجتمع نگهداری شود. . پدر: برخی از این کاستی ها بر عهده سازمان صمت آن زمان بود.

دادستان زنجان تصریح کرد: آنچه امروز در سامانه انبارها ثبت شده با موجودی این سردخانه مطابقت ندارد و حجم محصولات نهایی اینجا از نظر دفن زباله و مشکلات بهداشتی قابل قبول نیست و سرمایه مردم در اینجا انباشته می شود.

وی گفت: برای کسانی که رفتند، چه سکوت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی در استان با مسئولان دولتی که این موضوع را نادیده گرفته اند، حتی اگر منجر به اخراج یا دستگیری شود، پرونده و قانونی می شود. قوه قضائیه از چنین مسائلی اطلاعی ندارد و کاملا جدی است.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه علاوه بر مشکلات و معضلاتی که در این سریال با آن آشنا شدیم، به استخدام غیرقانونی کارگران خارجی فاقد کارت بهداشتی که اقدام به ذبح و بسته بندی طیور کرده اند نیز می باشد، افزود: این یک تهدید برای جامعه است. عمومی. بهداشت و مصرف. «و این اتفاق در حالی افتاد که نماینده دامپزشکی بود و یک ماه کار می کرد، اما این اقدامات گزارش نمی شود، چه معنایی جز ترک فعل دارد؟ چنین مسائلی در چنین شرایطی از کشور قابل طرح است. نظام اقتصادی و مردم از یک سو مشکلات اقتصادی و از سوی دیگر کاستی های مسئولان را نمی بینند.

منشی دادگاه دستور داد: در حال حاضر تمام طیور از تاریخ انقضا باید معدوم شده و خسارت برنامه ریزی شده و انبار باید پلمپ شود. ابتدا متخلفان برای بازجویی به کلانتری منتقل می شوند و در صورت مشاهده این اقدامات در واحدهای دیگر و مشخص شدن مشکلات مشابه در سایر واحدها، معلوم می شود که عمد بوده و سپس رسیدگی خواهد شد. ناهمسان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید