طرح فروش کنتورهای مسکونی از طریق بورس به زودی/ رونمایی از اپلیکیشن ویژه بازیافت؛ به زودی

ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923027

شهردار تهران با بیان اینکه به منظور جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساختمان و حفظ سرمایه شهروندان پروژه مسکن متری را راه اندازی می کنیم، گفت: مردم به زودی می توانند از بستر بورس کالا خرید کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شهر؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه افق پخش می شود، به مشکلات و آثار تحریم ها اشاره کرد و گفت: کمتر از 20 درصد مشکلات امروز ناشی از تحریم هاست؛ در حالی که 20 درصد مشکلات امروز را تحریم می کنند. ما در حالی مدیریت شهری را برعهده گرفتیم که شهرداری تهران دو سال و نیم در فشار مالی بود و حتی در سال 1398 برای پرداخت حقوق کارکنان خود مجبور به استقراض شد اما در 16 ماه گذشته حتی یک ریال برای شهرداری تهران وام نگرفتیم. مدیریت شهری

وی افزود: پروژه احداث 16.5 کیلومتر بزرگراه شهید شوشتری (حدفاصل یاسینی تا رستگر) را مجدداً فعال کرده ایم و ضلع غربی بزرگراه یادگار امام در حال انجام است. در نیمه اول سال آینده دو فاز اول بزرگراه شهید بروجردی در منطقه 18 به بهره برداری می رسد. همچنین اصلاح تقاطع های 98 بزرگراهی تهران که 700 کیلومتر مسیر مردم را کوتاه می کند در دستور کار قرار دارد. برآورد می شود با این اقدام روزانه 600 هزار لیتر بنزین صرفه جویی شود.

زاکانی تاکید کرد: تهران در مسائل مختلف عقب مانده است، به عنوان مثال در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی طبق برآوردها به 507 تن سرمایه نیاز داریم که 360 تن آن سهم نوسازی قطارهای شهری است. “

تهدیدات بیان کرد: یکی از نکات مهم شهرداری «کمیسیون ماده 5» است که همه به صورت شفاف هر هفته در سایت بارگذاری می شوند.

103 ملک ارزشمند را به نفع مردم برگردانده ایم

شهردار تهران ادامه داد: تنها با یک اقدام 103 ملک ارزشمند به ارزش 9.9 میلیارد تومان را به مردم بازگرداندیم و 8 هزار میلیارد تومان نیز با نظارت مرکز حقوقی شهرداری برگردانده شد.

وی با اشاره به طرح «من شهردار هستم» گفت: 480 هزار نفر از مردم تهران در سامانه «من شهردار هستم» اولویت پروژه های عمرانی در مناطق مختلف شهر را انتخاب کرده اند. مشارکت مردم در مدیریت شهری نه تنها باعث اعتمادسازی می شود، بلکه یکی از موانع جدی در برابر فساد است.

زاکانی تاکید کرد: یکی از چالش های شهرداری از گذشته مشکل رشوه گرفتن از سوی اقلیت مسئولان است. برای رفع این چالش ابتدا به سمت آموزش کارکنان رفتیم و در گام بعدی ارائه خدمات شهری از طریق شبکه و سامانه را تا حد امکان پیش بردیم تا ارتباط بین مردم و کارکنان تا حد امکان کمتر شود و مبنای رشد فساد از بین رفته است.

زاکانی با اشاره به موضوع زباله تصریح کرد: 63 پیمانکار پروژه داریم که در 123 منطقه زباله جمع آوری می کنند. این زباله ها در هشت مرکز جمع آوری و در نهایت 4800 تن زباله به آراد کوه ارسال می شود. ما در حال توسعه مراکز بازیافت میانی هستیم تا این بار را حداقل تا 30 درصد کاهش دهیم. به این ترتیب مقداری از این زباله ها در همان مناطق مرکزی تبدیل به کمپوست، گرانول و … می شود. یک اپلیکیشن بازیافت ویژه برای شهروندان نیز در اواسط ماه مارس راه اندازی می شود و مافیای زباله و کودکان جمع آوری زباله را گرد هم می آورد.

تهران با شهرداری کار می کند

وی ادامه داد: روز اول گفتیم که امور تهران در شهرداری است. ما آن بخشی از مشکلات را که مستقیماً بر عهده شهرداری است می پذیریم و در سایر موارد نیز به سایر نهادها کمک می کنیم تا وظایف خود را به صورت کیفی انجام دهند. در این رابطه می توان به تشکیل ستاد اجتماعی شهرداری اشاره کرد. روزی که ما مسئولیت را بر عهده گرفتیم 11300 معتاد در سطح شهر تهران پراکنده بودند. با وجود اینکه شهرداری هیچ مسئولیت مستقیمی در زمینه ساماندهی معتادان ندارد، اما متعهد شدیم که پنج هزار تخت برای پذیرش معتادان ایجاد کنیم، زیرا معتادان را خانواده خود می دانستیم. اکنون پس از ده ماه نزدیک به چهار هزار معتاد را در بیمارستان بستری کرده ایم و 9 مددکار شهری برای خدمت رسانی به آنها داریم.

شهردار تهران درباره کمپ مسکن گفت: دولت قبل معتقد بود تهران را باید گران کرد تا جمعیت از آن خارج شود. در حالی که در سال 1390 حدود 30000 پروانه ساختمانی در تهران صادر شده است، در سال گذشته تنها 5400 پروانه صادر شده است. «هاب مسکونی» سال گذشته با هدف رونق صنعت ساختمان تأسیس شد و هدف ساخت 180 هزار واحد در تهران محقق شد.

طرح فروش کنتورهای مسکونی از طریق بورس به زودی آغاز می شود

وی همچنین با بیان اینکه طرح «مسکن متری» را برای جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساختمان و حفظ سرمایه شهروندان راه اندازی می کنیم، اظهار داشت: مردم به زودی می توانند از بستر «بورس» خرید کنند. در 16 ماه گذشته، ما یک اینچ تراکم نفروختیم. بودجه پیشنهادی ما برای سال آینده 70 هزار میلیارد تومان است. امسال بودجه 50 سجاف بود. این اعتبارات عمدتاً از طریق عملکرد و مشارکت اعطا می شود.

زاکانی درباره موضوع آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی گفت: 23 دستگاه مسئول آلودگی هوا هستند. شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به کار خواهد گرفت. روز دوشنبه بیش از 10 ساعت با بزرگترین صنایع کشور سایپا، ایران خودرو و مپنا جلسه داشتیم. سال گذشته 1250 هکتار فضای سبز به شهر اضافه کردیم و امسال به 1500 هکتار رسیدیم.

ما از برف روز یکشنبه غافلگیر نشدیم

شهردار تهران گفت: از برف روز یکشنبه مطلقا غافلگیر نشدیم. تردد در بزرگراه صیاد به دلیل تصادف مختل شد و تردد در بزرگراه ارتش به دلیل مه گرفتگی ایجاد شد. بیش از 10000 نفر از همکاران من شبانه روز آنجا بودند تا برف را از خیابان پاک کنند. آنقدر ماسه ریخته بودیم که پلیس راهنمایی و رانندگی هم از ما تشکر کرد و روز دوشنبه تور خبری ویژه در منطقه 5 تهران برای بازدید از روند برف روبی برگزار کردیم.

زاکانی افزود: در 16 ماه گذشته حتی یک سانتی متر تراکم در شهر تهران نفروخته ایم و با انضباط مالی و بهره وری سرمایه منابع شهرداری را تامین کرده ایم. طبق آمار شهرداری تهران در سال گذشته 99 درصد منابع بودجه خود را تامین کرد که در 10 سال گذشته بی نظیر است و تنها یک بار در سال 1394 چنین اتفاقی رخ داد و در آن زمان شهرداری آن زمان نیز 5 هزار میلیارد هزینه کرد. تومان از بانک شهر برای تامین بودجه آن وام گرفته بود.

شهردار تهران تاکید کرد: 50 هزار تاکسی و ون در تهران نیاز به نوسازی دارند و در این نوسازی به دنبال استفاده از خودروهای برقی هستیم. در بازدید از شرکت های خودروسازی مقرر شد دو کارگروه تشکیل شود و سپس در این کارگروه ها تا پایان دهه فجر به تفاهم اولیه با شرکت های خودروسازی برسیم و به سمت نوسازی حمل و نقل عمومی حرکت کنیم. ناوگان

ما به دنبال استفاده از دوچرخه های بدون دود در سطح ایستگاه و محله هستیم

شهردار تهران در خصوص استفاده از دوچرخه های بدون دود گفت: در دوره مدیریت شهری قبلی تلاش شد تا استفاده از دوچرخه فرهنگ سازی شود و مسیرهایی در سطح شهر برای این منظور پیش بینی شد اما این مسیرها به خوبی پیش بینی نشده بود. ما به دنبال بهبود این روش و استفاده از دوچرخه در سطح ایستگاه و محله هستیم.

زاکانی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر ازدحام بیش از حد مراکز معاینه فنی در روزهای پایانی سال افزود: در حال حاضر ظرفیت مراکز معاینه فنی شهرداری بیش از تعداد مراجعات است و این مراکز از مراجعه کننده اشباع نخواهند شد. .

وی در خصوص حقوق پاکبانان خاطرنشان کرد: پاکبانان تهران جزو 40 هزار مجری ما هستند. 4 ماه است که مشغول معیشت آنها هستیم و تا پایان دهه فجر موضوع ادامه کار و دریافت به موقع دستمزد آنها را با قرارداد کار نهایی می کنیم.

شهردار تهران در پایان درباره تغییر وضعیت نیروهای شرکتی به استخدامی اضافه کرد: طبق قانون نمی توانیم نیروهای شرکتی را استخدام کنیم. شهرداری فقط به اندازه نیروهای بازنشسته امکان جذب نیرو دارد اما تاکنون حتی نیمی از نیروهای بازنشسته را جذب نکرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید