مرکزی در نصب کنتورهای هوشمند عقب افتاده است


ساعت: 17:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889870

محالث الائمه گفت: متاسفانه استان مرکزی در اجرای طرح بیلان آب زیرزمینی عقب مانده است و نصب کنتورهای هوشمند باید در این زمینه توجه ویژه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در جلسه شورای حفظ منابع آب و کارگروه مناسب سازی کم آبی استان مرکزی، فرزاد محلیس الائمه استاندار مرکزی گفت: با توجه به اهمیت موضوع لایروبی قنوات، شهرداری ها باید به این موضوع توجه کنند. وظایف چون این موضوع از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده و اهمیت آن فراوان است.

وی ادامه داد: همچنین استان مرکزی در اجرای طرح تعادل بخشی و نصب کنتورهای هوشمند عقب مانده است و به نظر می رسد به دلیل دو هزار حلقه چاه تا پایان سال به اهداف تعیین شده نخواهیم رسید. امسال پر شد، تا کنون 125 حلقه چاه پر شده است.”

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات شورای حفظ آب در همه شهرستان ها ضروری است زیرا پای اهداف و برنامه های تعیین شده ایستاده ایم و حتی در صورت نیاز باید تدابیر سخت گیرانه اعمال شود.


وضعیت دو قنات سیل زده در روستاهای آهنگران و عزیزآباد خوب نیست

یوسف عرفانی نسب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در استان مرکزی هم اکنون 90 روستا با مشکل تامین آب مواجه هستیم به طوری که 30 روستای این استان دارای آبرسانی دائمی سیار و مابقی روستاها هستند. مشکلات متناوب دارند.”

عرفانی نسب گفت: سال گذشته 67 روستا آبرسانی ثابت داشتند که خوشبختانه امسال با مدیریت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: قبل از تاسوعا و عاشورا با مشکل قطعی آب در تفرش و مامونیه مواجه بودیم که در نهایت این مشکل مدیریت و حل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در دهه اول محرم برخی از روستاها بیش از ظرفیت خود جمعیت داشتند و این امر مصرف آب را به شدت افزایش داد، هرچند شرایط مدیریت شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از کلانشهر اراک 95 درصد شبکه فاضلاب داخلی شهر خمین اجرا شده و پروژه تصفیه خانه فاضلاب این شهر نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


90 روستای منطقه مرکزی مشکل آبرسانی دارند

امید مزمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه مناسب سازی کم آبی گفت: بر اثر جاری شدن سیل در استان مرکزی به تعدادی از قنات های روستایی آسیب جدی وارد شد و دو قنات روستایی آسیب جدی دیدند. قنات های روستای آهنگران و عزیز آباد در حال حاضر در وضعیت وخیمی قرار دارند و تا به امروز این مشکلات تا 3 ماه آینده حل نمی شود و نیاز به اقدام فوری دارد.

نظامی تصریح کرد: علاوه بر این قنات روستای بورکان نیز در وضعیت اضطراری قرار گرفت و مشکل به طور موقت برطرف شد.

وی افزود: آب پشت این دو قنات جمع می شود و آب نشینی قنات نزدیک است، از طرفی کشاورزان به آب نیاز دارند و باید با ایجاد مینی چاه با پمپ آب از چاه تخلیه شود و انتظار می رود این با دستگاه های رسوب زدایی انجام خواهد شد و متولیان دستگاه در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: برای حمل و تخلیه این آب حدود 490 میلیون تومان اعتبار نیاز است و در این راستا برای تامین برق و خرید 5 هزار و 500 متر لوله 125 و کف سازی برای تامین برق نیازمند کمک شرکت توزیع برق منطقه ای هستیم. انتقال آب از جهاد کشاورزی است و تا عصر امروز حداکثر باید پمپاژ شود.

به گزارش دیار آفتاب؛ در این جلسه با توجه به اظهارات عضو نظام صنفی کشاورزی استان مرکزی، این مجموعه متعهد شدند در مدت 24 ساعت نسبت به تخلیه آب دو قنات بحرانی و تحویل دو کیلومتر لوله اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید