استقلال عقب افتاده است روز جدید

استقلال عقب افتاده است  روز جدید

استقلال و سپاهان برخلاف پرسپولیس به دلیل نداشتن سرمربی زمان زیادی را از دست دادند. حالا مانده که مورائیس قرار بود سرمربی استقلال شود و ساپینتو سرمربی سپاهان! اما روند حضور آنها طولانی شد و می بینیم که ساپینتو هنوز برای شروع تمرینات استقلال به ایران برنگشته است که نکته هم همین است. شاید این پرتغالی اصلا نداند که لیگ برتر از 20 مرداد آغاز می شود و شاید هم مثل مجتبی جباری قبل از شروع فصل چندان به بدنسازی اعتقاد نداشته باشد!

مهم ترین مسئله این است که استقلال و سپاهان به خاطر بی اطلاعی از فوتبال ایران و بازیکنان ایرانی در زندان ساپینتو و مورایس نیستند. البته بعد از قهرمانی استقلال در لیگ، ساپینتو باید بخواهد همه را نگه دارد، اما تا به امروز زستاد و دانشگر رفته اند و سیلوا، یمگا، گفوری و حسین زاده در آستانه جدایی هستند! استقلال بازیکنانی مانند شهباززاده، امید حامدی فر و رضا میرزایی را نیز خریداری کرده است که در واقع از حضور در این تیم خبری نیست. به عنوان مثال سجاد فصل خوبی را در سپاهان سپری نکرد و میرزایی نیز بارها نیمکت نشین این تیم اصفهانی بود. ساپینتو اما، چه بخواهد و چه نخواهد، تیمی را برعهده می گیرد که دیگران به روی او بسته اند. دیگرانی که اصلا شناخته شده نیستند و باشگاه استقلال هم مثل همه موارد قبلی نیازی به توضیح در این مورد ندارند. چون هیچکس نفهمید فرهاد مجیدی با اینکه قرارداد داشت چرا رفت و وریا گفوری چرا رفت.

وضعیت سپاهان خیلی بهتر از استقلال نیست. البته به نظر می رسد مربی آنها «مربیگری تر» است و رزومه بسیار بهتری نسبت به ساپینتو دارد، اما سپاهان هم مشکلاتش را دارد و کاملا مشخص است که فرسنگ ها با سپاهانی فاصله دارد که سه بار پیاپی قهرمان لیگ شد. . اما پرسپولیس در لیست گل محمدی خریداری شد و به همین دلیل کار با نتیجه 2 بر صفر از دیگر مدعیان پیش افتاد. البته در مورد پرسپولیس هیچ تضمینی وجود ندارد که مثلاً تمام خریدهای این تیم به ثمر بنشیند، اما مشخص است که پرسپولیس آگاهانه تر و با نظر سرمربی خود خرید کرده است و همچنین نقاط ضعف این تیم نیز وجود دارد. این تیم (که کم هم نبودند) تا حد زیادی حذف شدند. با این حال استقلال و سپاهان باید منتظر باشند تا مربیان خارجی خود با بازیکنان جدید و قدیمی آشنا شوند و در گام دوم از تمام بازیکنانی که دیگران برای آنها خریده اند، تیم خوبی بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید