نماینده اصولگرایان آدر مجلس: کشور به دست تندروها افتاده است/ نظام حاکم باید در حذف تندروها جدیت بگیرد/ ایران را روز به روز تنهاتر و غریب تر می کنند.

نماینده اصولگرایان آدر مجلس: کشور به دست تندروها افتاده است/ نظام حاکم باید در حذف تندروها جدیت بگیرد/ ایران را روز به روز تنهاتر و غریب تر می کنند.

نماینده اصولگرایان آدر مجلس: کشور به دست تندروها افتاده است/ نظام حاکم در حذف تندروها جدیت کند/ ایران را روز به روز تنهاتر و غریب تر می کنند.

نواندیش نوشت: حکیت پور گفت: شاید سلیقه شورای نگهبان با رفتار تندروها یکی باشد و به همین دلیل کاری کردند که تندروها در انتخابات حداقلی وارد دولت، مجلس و سایر ارگان ها شوند. “

این گروه همان گروهی است که با ورود به سفارت عربستان، به علی لاریجانی در قم حمله کردند و در حضور مهمانان خارجی در مراسم سالگرد امام راحل به آقای حسن خمینی فحاشی کردند. حتی می توان گفت برجام در دولت روحانی آماده امضا بود، اما تندروها مانع آن شدند.

منصور حکیت پور نماینده ادور مجلس گفت: متأسفانه برخی اصرار به افراط و تفریط بر بخشهای مهمی از امور حاکم شده اند، در واقع این گروه از آنچه می پذیرند ملاک قرار می دهند و اصلاً نباید به این موضوع توجه کرد. نظر جمهوری اسلامی این گروه همان گروهی است که با ورود به سفارت عربستان، به علی لاریجانی در قم حمله کردند و در حضور مهمانان خارجی در مراسم سالگرد امام راحل به آقای حسن خمینی فحاشی کردند. حتی می توان گفت برجام در دولت روحانی آماده امضا بود، اما تندروها مانع آن شدند.

وی در ادامه افزود: برخی نمی گذارند جمهوری اسلامی با دنیا روابط محترمانه داشته باشد. بله، من هم قبول دارم که انگلیس در طول تاریخ خیانت های زیادی داشته است، اما اگر مصلحت باشد با انگلیسی ها رابطه داشته باشد، اشکالی ندارد. اما تندروها که متاسفانه امور داخلی و دیپلماسی را در دست دارند، روز به روز ایران را تنهاتر و غریب تر می کنند که بسیار نگران کننده است. اگر مردم به دام افتاده اند به این دلیل است که ما از دنیا بریده ایم. ما باید به خاطر اسرائیل با همه دنیا حتی با آمریکا رابطه برقرار کنیم تا مردم را از مشکل نجات دهیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا دولت عزم کنترل تندروها را ندارد، تصریح کرد: این سوالی است که شاید نتوانیم آن را «باز کنیم»! با این حال باید در رفتار خود بهانه هایی را لحاظ کنیم. مشکل اینجاست که تندروها اظهارات گستاخانه ای می کنند و مثلاً حرف های نامناسبی را در مورد حجاب به زنان نسبت می دهند، در حالی که ولی فقیه که قاعده بیان را رعایت می کند، کلمه نادرستی را برای کسی به کار نبرده است. اصولاً باید گفت که تندروها باید با ترویج عقلانیت و واقع گرایی خنثی شوند تا نتوانند به نفوذ منفی خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: برخی از مردم انتظار دارند که دستگاه حاکمه حذف تندروها را جدی بگیرد. به نظر من شورای نگهبان باید ضوابط صلاحیت را بررسی کند. البته شاید سلیقه شورای نگهبان با رفتار تندروها یکی باشد و لذا کاری کردند که تندروها در انتخابات حداقلی وارد دولت، مجلس و سایر ارگان ها شوند. اما رای دادن در انتخابات 1400 و 98 نمی تواند معیار درستی برای صلاحیت باشد. زیرا این دو انتخابات با کمترین میزان مشارکت در 40 سال عمر رژیم برگزار شد. به حوزه تندروها باید از دید شورای نگهبان نگریست.

منصور حکیت پور در پایان گفت: این روزها که شرایط حساسی داریم برخی تندروهایی که در مجلس هستند حرف های مضر می زنند و ادعا می کنند مجلس انقلابی کار می کند، انشاالله به موقع نشان خواهیم داد که چگونه انقلابی شدن

دیدگاهتان را بنویسید