طرح فیبر برای 80 درصد خانواده ها جواب می دهد


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893600

عیسی زارع پور گفت: تجهیزاتی در مرز مهران نصب می شود که به 1000 نفر اینترنت رایگان می دهد و توافقاتی نیز با کشور عراق انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در حاشیه کار 6 طرح تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد ارتباطات ویژه اربعین در این وزارتخانه تشکیل شده است.

زارع پور به تقویت شبکه تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرز و سایت های موبایل اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد و افزود: تجهیزاتی در مرز مهران نصب می شود که به 1000 نفر اینترنت رایگان می دهد و تفاهم نامه هایی منعقد شده است. با عراق

وی با اشاره به راه اندازی ایستگاه اینترنت رایگان توسط اپراتورهای عراقی در مسیر نجف به کربلا گفت: یکی از پیام رسان های داخلی بدون اینترنت شروع به گزارش وضعیت کرده و در موکب ها در اختیار زائران قرار می گیرد.

زارع پور با اشاره به افتتاح فیبر نوری به منازل و مشاغل در البرز گفت: از فردا انتقال پورت پرسرعت برای مشکل فوق آغاز می شود و راه اندازی تعداد زیادی سایت 5G در حال انجام است. دستور کار و اعلام خواهد شد.

وی گفت: محصولات شرکت های دانش بیان پیام در زمینه سوئیچ، مودم، دستگاه های تکرارکننده اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های سازنده تلفن همراه مونتاژ می شود که امیدواریم با حمایت های لازم طراحی و ساخته شود.

زارع پور با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از شرکت های مخابراتی در حال صادرات به خارج از کشور هستند، افزود: منطقه ویژه پیام با توجه به ظرفیتی که دارد می تواند به یکی از قطب های اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل شود.

وی بیان کرد: مهم ترین اتفاقی که برای ارتقای سرعت شبکه باید بیفتد بحث طرح فیبر نوری خانه های تجاری است، آوردن فیبر نوری به منازل و ادارات، این یک مشکل نامحدود و سرعت اینترنت است. صدها برابر افزایش خواهد یافت.

زارع پور گفت: با اقدام مذکور شبکه تلفن همراه نیز بهبود می یابد چرا که پیشینه اینترنت نسل پنجم این است که فیبر نوری به پای آنتن ها و BTS می رسد و عملا فیبر در همه جای شهر پخش می شود.

وی در خاتمه افزود: این کار زمان بر است، ضمن اینکه برای ارتقای کیفیت شبکه کارهای کوتاه مدت انجام می دهیم، این طرح جامع نیز انجام می شود و تا پایان دولت سیزدهم فیبر نوری برای حداقل 80 درصد خانواده ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید