طعنه پیشکسوت پرسپولیس به یحیی گل محمدی

طعنه پیشکسوت پرسپولیس به یحیی گل محمدی

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به شکست پرسپولیس مقابل الدیل در هفته پایانی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و حذف از آن رقابت ها گفت: برای پرسپولیسی هایی که دقیقه شماری کردند متاسفم. برای اینکه تیم محبوبشان قهرمان شود و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، اما مردان تمام رویاها و آرزوهایشان را به باد دادند.

وی افزود: پرسپولیس در 90 دقیقه بازی و وقت اضافه چه کرد؟ تاکتیک چه بود؟ برنامه این تیم برای گلزنی چه بود؟ برای اینکه بتواند از لایه های دفاعی الدیل عبور کند و خودش را در موقعیت قرار دهد، تمرینی انجام داد؟ پرسپولیس برای انتقال توپ از دفاع به حمله هیچ کار مثبتی انجام نداد.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس با دو هافبک دفاعی بازی می کرد، این دو هافبک 70 ساله در کنار هم بودند، یکی از آنها سربازی بود که نمی دانست چطور توانسته در پرسپولیس بماند و دیگری دعوا بود چون نمی گویند. می خواهم و هیچ تیمی در لیگ نیست. برتری او را نمی خواستند اما چند ده میلیارد پول گرفت و پرسپولیسی شد. اگر یحیی گل محمدی به جای آن بازیکنان جوان می فرستاد، عملکرد بهتری داشتند. من نمی دانم چرا این افراد باید بازی کنند؟ دلیل بازی آنها چه بود؟ اگر پرسپولیس برای صعود به مرحله بعدی این رقابت ها باید بازی می کرد، چرا با سه مهاجم بازی نکرد؟ حیف به خدا که پرسپولیس در خانه و جلوی 70 هزار تماشاگر حرفی برای گفتن ندارد!

فنونی زاده تصریح کرد: پرسپولیس دو گل زد و چهار گل دیگر هم نزد. اگر بیرانوند در دروازه پرسپولیس نبود فاجعه بزرگی در ورزشگاه آزادی رقم می خورد. من کاری به فوتبال ندارم، چون فوتبال برد و باخت دارد و همانطور که یک روز بردی، یک روز هم باختی. انتقاد من نمایش و نحوه بازی تیمی به نام پرسپولیس است؟ پرسپولیس اینقدر بد بازی نکند، سرم درد می کند، ناراحتم، هواداران ناراحت هستند، اگر پرسپولیس خوب بازی می کرد و می باخت، سرمان را بالا می گرفتیم و می گفتیم مثل مردها باختیم.

وی تاکید کرد: گللیسانی اولین زن پنالتی زن پرسپولیس است و طبیعی بود که پشت توپ باشد و بخواهد شوت بزند، اما اگر من جای یحیی گل محمدی بودم یکی از بازیکنان را پیش او می فرستادم تا از او بپرسم که آیا این بازیکن است. آماده پنالتی زدن او بیشترین بیننده را در گرجستان ندیده است، 5 هزار نفر. طبیعی بود که جلوی این همه تماشاگر در ورزشگاه آزادی استرس داشته باشم! ای کاش آنها این نکات کوچک مربیگری را برای کاهش بار روانی این شکست رعایت می کردند.

بازیکن سابق پرسپولیس اعلام کرد: یحیی گل محمدی عامل اصلی شکست و حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا است. پرسپولیس به خاطر تفکر اشتباهش شکست خورد. دوست ندارم برای گل محمدی از کلمه اخراج استفاده کنم اما اگر جای او بودم از پرسپولیسی ها عذرخواهی می کردم و بعد از سوت پایان بازی استعفا می دادم!

فنونی زاده افزود: آقای گل محمدی الان وقت عصبانیت است نه سه هفته پیش! حالا به خاطر شکست پرسپولیس و این حقارت بزرگ باید قهر کنی و بروی نه اینکه برای پول تمرینات را تحریم کنی و با روح و روان هواداران بازی کنی.

در نهایت گفت: من هم مثل هواداران عصبی هستم، عمر و جوانی مان را در پرسپولیس گذراندیم. ما برای این تیم هر کاری کردیم و طاقت حذف شدن با این حقارت را ندارم. فردا به مردم کوچه و خیابان چه جوابی خواهیم داد؟ نمی دانم تکلیف گل محمدی چه می شود، بماند؟ برو؟ اما اگر در پرسپولیس بماند تنها یک راه برای به دست آوردن دل هواداران وجود دارد. او باید دربی را با برد تمام کند وگرنه خودش می داند و هواداران که یک لحظه او را تحمل نمی کنند.