طمایی صالحی متهم به فساد در کشور شد/ جلسات دادگاه هنوز تشکیل نشده است


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913959

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تومی صالحی در فساد در دنیا، فعالیت های تبلیغی علیه نظام، تشکیل و مدیریت گروه های غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه نظام اسلامی دست دارد. جمهوریت و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و تحریک مردم به ارتکاب اعمال خشونت آمیز عنوان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام جعفری رئیس قاضی استان اصفهان در خصوص جزییات پرونده طمایی صالحی گفت: هفته گذشته کیفرخواست پرونده طمایی صالحی صادر و به دادگاه های عمومی و انقلاب اصفهان ارجاع شد اما جلسات دادگاه تا کنون هنوز انجام نشده است.

وی افزود: تومی صالحی با نشر اکاذیب و خسارات فراوان، فعالیت های تبلیغاتی علیه نظام، تشکیل و مدیریت گروه های غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم به فساد در جهان کمک کرده است. علیه جمهوری اسلامی و متهم به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و تشویق مردم به ارتکاب اعمال خشونت آمیز است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بخشی از اتهامات تومی صالحی در دادگاه عمومی و بخشی دیگر در دادگاه انقلاب اصفهان رسیدگی می شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته خبر محاکمه طمایی صالحی در فضای مجازی منتشر شد.

بر اساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۱ «هر کس مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، آتش‌سوزی شود. انهدام، توزیع مواد سمی، میکروبی و خطرناک یا ایجاد مراکز فساد و فحشا یا مساعدت به آنها به نحوی که موجب اخلال جدی در نظم عمومی کشور، ناامنی و یا صدمات شدید به تمامیت جسمانی افراد شود یا اموال عمومی و خصوصی یا ایجاد فساد یا فحشا در سطح وسیع مفسده است. زمین محسوب می شود و به اعدام محکوم می شود.

در تبصره این ماده همچنین آمده است: «در صورتی که دادگاه از مجموع ادله، قصد اخلال در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایجاد خسارت زیاد یا اشاعه فساد یا فحشا را در سطح وسیع تشخیص ندهد. مقياس و يا آگاهي از مؤثر بودن اقدامات انجام شده و جرم ارتكابي مشمول مجازات قانوني ديگري نيست، با توجه به ميزان نتايج زيانبار جرم، مرتكب به حبس تعزيري درجه پنج يا ششم محكوم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید