طنز جمهوری اسلامی در مورد ترکیب کمیته تلفیق بودجه: تخصص لازم را ندارند.

طنز جمهوری اسلامی در مورد ترکیب کمیته تلفیق بودجه: تخصص لازم را ندارند.

روزنامه جمهوری اسلامی می نویسد: رئیس این کمیسیون متخصص بودجه، فارغ التحصیل الهیات است و سایر اعضای آن نیز دارای مدرک حوزوی، جامعه شناسی، ادبیات عرب، تاریخ اسلام، مدیریت دفاعی، علوم ارتباطات، شیمی هستند. ، مکانیک، فقه و مدیریت رسانه.در حالی که کمیسیون کمیساریات باید محل کارشناسان امور اقتصادی و مالی باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه 1403 به ترکیب این کمیسیون اشاره کرد و نوشت: مجلس در اقدامی نادر و قاطع کلیات لایحه بودجه 1403 را رد کرد و هفت روز به دولت فرصت داد تا اقدامات لازم را انجام دهد. لایحه بودجه را اصلاح و به مجلس تقدیم می کند.

واقعیت این است که پس از این همه سال سابقه و تجربه در نگارش بودجه در کشور، بودجه ای که امسال دولت به مجلس ارائه کرد با مشکلات فراوانی مواجه شد، بنابراین کارشناسان معتقد بودند که پیش بینی درآمدهای غیرواقعی در مقابل هزینه ها و بودجه واقعی است. عدم تعادل، وابستگی شدید دولت به درآمد، مالیاتی که منجر به فشار مضاعف بر تولیدکنندگان، ناتوانی در تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی، عدم انطباق لایحه بودجه با برنامه هفتم، رشد نامناسب دستمزدها نسبت به تورم می شود. از نقاط ضعف بودجه سال آینده.

جای تعجب و نگرانی بیشتر این بود که متأسفانه این بودجه با این همه مشکلات ساختاری قبلاً در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود و در بررسی لایحه بودجه قابل پذیرش نبود.

رئیس این کمیته کارشناس امور بودجه، فارغ التحصیل رشته الهیات است و سایر اعضای آن نیز دارای مدرک حوزوی، جامعه شناسی، ادبیات عرب، تاریخ اسلام، مدیریت دفاعی، علوم ارتباطات، شیمی، مکانیک، فقه و مدیریت رسانه هستند. در حالی که کمیته ادغام باید جایی برای افراد متخصص در مسائل اقتصادی و مالی وجود داشته باشد.