صحبت های پولادگر در مورد بودجه جنبه طنز دارد!


ساعت: 13:52
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879958

بالغ بر 60 سوال از وزیر ورزش وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهد

نماینده شورای اسلامی درباره ماجرای درگیری لفظی معاون وزیر ورزش با رئیس فدراسیون کشتی گفت: صحبت های پولادگر درباره بودجه طنز است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان قاضی زاده هاشمی عضو شورای اسلامی در واکنش به اختلافات و درگیری های پیش آمده بین علیرضا دبیر فدراسیون کشتی و سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت: : انتظار داشتیم وزیر ورزش و معاون حوزه پارلمانی این وزارتخانه معاونت را در این زمینه توجیه کنند. ما بودجه داریم و سهم نداریم. وقتی قانون تصویب و ابلاغ می شود برای کل کشور است و بین دولت و مجلس تقسیم نمی شود. اعتبار وزارت ورزش 630 میلیارد تومان است. به اعتباری ویژه به عنوان پاداش برای 30 فدراسیون نگاه کردیم و اعتبار وزارت ورزش نیز 945 میلیارد تومان به عنوان بودجه برای حمایت از فدراسیون های ورزشی بود. از این مبلغ 315 میلیارد را به نام فدراسیون های خاص اختصاص دادیم. کشتی اولین و مدال‌آورترین ورزش ماست. این فدراسیون در طول سال ماموریت های زیادی دارد که برخی از آنها مسابقات رتبه بندی شده است.

و ادامه داد: اینکه می گویند چون از مجلس وام گرفته اید من بودجه را تامین نمی کنم طنز است. به سایر فدراسیون‌ها هم گفته‌ایم که اگر امسال پیشرفت کنید، خوب بازی کنید و نتایج آسیایی و جهانی را کسب کنید، سال آینده آن مبالغ را پرداخت می‌کنیم. ما به بسیاری از فدراسیون ها قدرت می دهیم و همچنین قول می دهیم که این بودجه را در سال آینده قوی تر ببینیم.

فریمان نماینده مردم در شورای اسلامی به مناسبت لغو بازی های آسیایی توضیح داد: 80 میلیارد برای کمیته المپیک و 40 میلیارد برای کمیته پارالمپیک اختصاص دادیم. به هر حال هزینه های ماموریت ها زیاد است و هزینه ها زیاد است، اما نباید بگوییم دولت پول بدهد و آنها هم خرج کنند. هر کسی می تواند این کار را انجام دهد.

قاضی زاده هاشمی درباره سوال تایید صلاحیت وزیر ورزش از سوی مجلس گفت: یکی از بیشترین سوالات مجلس درباره وزیر ورزش است. دوبار آمد و باید چند جلسه دیگر بیاید تا به سوالات پاسخ دهد. موضوعات پاسخ متنوع است و بیش از 60 سوال وجود دارد. امیدواریم سجادی قویتر از او به نظر برسد، از نظر حمایت باید قوی باشد و این مسائل پیش نیاید. ورزش نیاز به آرامش دارد و باید امیدوار باشد. ما به این امید کمک می کنیم و انتظار عملکرد قوی تری از ساختار وزارت ورزش داریم.

وی درباره مشکل بازنشستگان در فدراسیون ها و سازمان های ورزشی نیز گفت: حق انتصاب بازنشستگان در مدیریت اجرایی و دستگاه های فدراسیون ها حتی در باشگاه های دولتی وجود ندارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی و شایعات مطرح شده درباره نظر مجلس درباره استفاده از سرمربی ایرانی در جام جهانی، گفت: مجلس هیچ نظر رسمی و غیررسمی درباره ابقا یا تعویض سرمربی تیم ملی ندارد. . مردم همچنین باید بدانند که برخلاف شایعات، جام جهانی 2022 به طور کامل از تلویزیون پخش خواهد شد

این نماینده مجلس که مهمان برنامه ورزشگاه بود، درباره رقم های نجومی نقل و انتقالات و با اشاره به عواقب آن برای باشگاه های دولتی گفت: از مدیران استقلال و پرسپولیس می خواهیم در خصوص میزان قراردادها قانون را دور نزنند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید