مهاجرت جنبه اقتصادی دارد. برای اقناع ورزشکاران باید به معیشت و درآمد آنها توجه شود، فعالیت بانوان در رشته های کشتی، MMA، بوکس و حتی وزنه برداری مشکلات خاص خود را دارد.


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881376

زنان فرماندهان جنگ نرم خانواده در بحث ورزش هستند

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: سه محور فرهنگی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی دغدغه ما در حوزه بانوان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هشتمین جلسه کارگروه ورزشی حزب اسلامی موتلفه شب گذشته با حضور مریم کاظمی پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان و در سالن شهید بهشتی دفتر آموزش این حزب برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا تهرانی، رئیس کارگروه ورزش، گسترش ورزش را در بین جمعیت زنان کشور مهم دانست و آن را برای سلامت خانواده و تشویق فرزندان به این موضوع مهم ارزیابی کرد.

در ادامه جلسه معاون ورزش بانوان با ابلاغ پیام عذرخواهی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که به دلیل کسالت نتوانسته در جلسه شرکت کند، از تلاش و جدیت وزارت ورزش صحبت کرد. گسترش ورزش در بین زنان مطابق با هنجارها و آداب و رسوم.

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص اولویت امور مجلس بانوان اظهار داشت: از همان ابتدای مسئولیت در حوزه بانوان بر سه محور مقوله فرهنگی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی تاکید داشتم. اگرچه این سه محور با یکدیگر هم راستا هستند، اما هر کدام مکانیسم و ​​چیدمان خاصی را می طلبد. متاسفانه شیوع بیماری کرونا در بین مردم میزان رفت و آمد و ورزش خانواده ها را به حداقل رسانده است. این امر منجر به پیامدهای منفی بسیاری از نظر مشکلات جسمی و حتی روانی شده است که برای رفع این مشکلات به زمان کافی نیاز دارد.

کاظمی پور بر رعایت موازین و هنجارهای جامعه توسط بانوان ورزشکار تاکید کرد و تصریح کرد: تاکید ما بر ورزش بانوان به ویژه در بخش عمومی است که بیشتر اقشار جامعه را تحت پوشش قرار می دهد، بنابراین در این بخش نیز مشکلاتی وجود داشت که سعی کردیم آن را برطرف کنیم. به عنوان مثال تعداد زیادی از اماکن ورزشی عمومی فاقد مجوز و در نتیجه نظارت کافی نبودند و به همین دلیل مانع از ادامه این روند شده ایم. در بخش قهرمانی، حضور بانوان در برخی رشته های ورزشی به دلیل قوانین کشور مطلوب نیست. بدیهی است که فعالیت بانوان در زمینه هایی مانند کشتی، MMA، بوکس و حتی وزنه برداری مشکلات خود را دارد. برخی از آنها شامل MMA اصلا قانونی نیست و در مورد سایر رشته ها باید اقدامات لازم انجام شود. با این توضیح که هدف اصلی ما فراهم کردن بستر مناسب و محیطی سالم برای ورزش است.

وی افزود: برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و استعدادیابی در وزارت ورزش جدی هستیم و به زودی اجرایی خواهد شد. تعامل بسیار خوبی با وزارت آموزش و پرورش، علوم و شهرداری ها داریم و تلاش می کنیم در زمینه گسترش ورزش در دو حوزه بانوان و آقایان هم افزایی و همگرایی قابل قبولی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رفتن برخی از بانوان ورزشکار به خارج از کشور تاثیری دارد، نظر شما در مورد این موضوع در وزارت ورزش چیست، گفت: کم و بیش بحث مهاجرت در بین سایر رشته های ورزشی نیز وجود دارد، اما به دلیل اینکه رسانه ای نمی شود، تاثیری ندارد. این موضوع اگرچه در ورزش بسیار کم است اما به دلیل جهانی بودن این مقوله بازتاب زیادی دارد و همچنین هجمه های سیاسی از این طریق وارد کشور می شود. دلیل اصلی مهاجرت اقتصادی است و با توجه به کوتاه بودن دوران حرفه ای ورزشی، شخصیت ها امیدوارند در این مدت کوتاه به اهداف خود برسند. به همین دلیل یکی از اقدامات ما برای متقاعد کردن ورزشکاران باید توجه ویژه به معیشت و درآمد آنها باشد. از طریق مجلس و دولت محترم پیگیر این موضوع هستیم تا قهرمانان دختر و پسر حمایت مالی شوند.

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با فنس کشی بانوان در ورزشگاه ها خاطرنشان کرد: واقعیت این است که موضوع مذکور مطالبه عمومی بانوان نیست بلکه چند نفر بر آن اصرار دارند. برخی از فدراسیون های جهانی گاهی حساسیت هایی داشتند که سعی کردیم با مطالعه همه جوانب و رعایت قوانین و با رعایت اصول و مقررات جاری کشور مشکل را حل کنیم. در هر صورت باید ورزش های مختلف را به درستی مدیریت کنیم. ما مثلاً رشته های المپیکی داریم که مورد توجه قرار نمی گیرند، هرچند استعدادهای زیادی وجود دارد. کریکت یکی از این رشته هاست که پوشش خوبی دارد و بانوان ما می توانند در آن رشته های خوبی داشته باشند. اگر بتوانیم این زمینه ها را فعال کنیم، شاید زنان به حوزه های خشونت آمیز علاقه ای نداشته باشند. در حال تکمیل و ابلاغ اپلیکیشن فرهنگ ورزش در بخش های دخترانه و پسرانه هستیم که شامل 200 صفحه کتاب است.

این پیوست فرهنگی باید به مرور زمان عملی شود. در نهایت تلاش ما بر این است که فضایی سالم و با نشاط برای حرکت و ورزش بانوان فراهم کنیم و در این راستا از مدیران ورزشی ستاد و ادارات کل استان ها انتظار داریم همکاری جدی تری داشته باشند و در عین حال از بانوان توانمند و متخصص در این زمینه همکاری جدی تری داشته باشند. بخش .استفاده متفاوت

پیش از سخنان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، امیررضا انصاری رئیس اداره جوانان حزب موتلفه اسلامی در جمع اعضای کارگروه ورزش به تشریح فعالیت های مهم در این حوزه تحت مدیریت خود پرداخت.

همچنین پیش از سخنان کاظمی پور، تعدادی از اعضای کارگروه ورزش از جمله غلامحسین زمان آبادی، خجت الاسلام صانعی، علی محمدی، محمدرضا نصرالله زاده و آقاجانی رئیس اداره بانوان حزب موتلفه اسلامی استان تهران، مطالبی را ارائه کردند. سوالات، نکات و پیشنهادات خود را در خصوص ورزش بانوان مطرح کردند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید