تنها بیمارستان دومین شهر پرجمعیت جنوب کرمان فاقد تخصص لازم است


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915569

اگرچه خدمات ارزنده ای برای محرومیت زدایی در کشور ارائه شده است، اما خدمات درمانی در شهرستان رودبار جنوبی نتوانسته مشکلات مردم را در حد مطلوب حل کند و تنها بیمارستان این شهرستان همچنان فاقد متخصص قلب و عروق است. یک جراح

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از رودبار جنوب به نقل از راه آرمان ؛ ارائه خدمات نوین پزشکی و تامین سلامت می تواند امید به زندگی در جامعه را بهتر و بیشتر افزایش داده و به افزایش نشاط و سطح رفاه اجتماعی کمک کند.

اگرچه خدمات ارزنده ای برای محرومیت زدایی در کشور ارائه شده است، اما خدمات درمانی ارائه شده در شهرستان رودبار جنوبی نتوانسته مشکلات مردم را در حد مطلوب حل کند و هزینه های هنگفت و گاه خسارات جبران ناپذیری را به مردم این منطقه وارد کرده است. .

یکی از مهمترین مشکلات مردم شهرستان رودبار جنوبی در چند سال گذشته نبود پزشک متخصص در تنها بیمارستان این شهرستان بوده است، مشکلاتی که خود را در انواع تصادفات و یا بیماری های مردم نمایان کرده است. این شهرک و مشکلاتی را به وجود آورد که بر مشکل بیمار و افزایش نگرانی خانواده بیماران می افزاید.

یک مرکز مراقبت فوری مناسب در این شهر وجود دارد که اکثر مردم به آنجا مراجعه می کنند. این در حالی است که این شهرستان در محور مواصلاتی دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد و به جمعیت 128 هزار نفری خود خدمات درمانی ارائه می کند.

اورژانس سیدالشهدا (علیه السلام) در غیاب پزشک متخصص بیمارانی را که نیاز به درمان بیشتری دارند در میان جاده های خطرناک به شهرستان های جیرفت، کهنوج و مرکز استان اعزام می کند.

این مشکل امام جمعه شهر را بر آن داشت تا در خطبه های نماز جمعه یازدهم ازهر 1401 صدای مردم را از سکوی نماز جمعه به گوش مردم برساند.


بیمارستان رودبار جنوب تخصص لازم را ندارد

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه شهرک رودبار جنوب گفت: در بازدیدی که با فرماندار شهرستان در بیمارستان رودبار جنوب داشتیم، این بیمارستان متخصصین لازم را ندارد.

وی گفت: با توجه به وسعت شهرستان و تعداد تصادفات جاده ای که به گفته مسئولان ذیربط ماهانه 70 اعزام تصادفات جاده ای انجام می شود، شهرستان به پزشک متخصص نیاز دارد.

امام جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: مدت هاست که متخصص و جراح قلب در این شهرستان وجود ندارد و امیدواریم با تغییرات ایجاد شده در این حوزه هر چه زودتر مشکلات برطرف شود.

این منطقه از جنوب کرمان با وجود اینکه مردمانی نجیب، ساده و کم توقع هستند، سال هاست که از مشکل پزشک متخصص در اورژانس رنج می برند و خدمات ارائه شده به مردم بیشتر توسط پزشکان عمومی انجام می شود.

در این راستا افراد با رضایت کافی و سفر ساعت ها و کیلومترها در جاده های پر پیچ و خم و خطرناک به پزشکان متخصص در درمانگاه های بیمارستان های اطراف و مرکز استان هدایت می شوند.

شهرستان رودبار جنوبی با جمعیتی بالغ بر 128 هزار نفر در 330 کیلومتری جنوب شرقی استان کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید