طوفان گرد و غبار 172 سوری را راهی بیمارستان کرد

طوفان گرد و غبار 172 سوری را راهی بیمارستان کرد

مجید محبی، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و طوفان طی سه روز گذشته 172 نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرده است.

مجید محبی اظهار داشت: وقوع طوفان گرد و غبار و پراکندگی ریزگردها در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان در سه روز گذشته 172 نفر را فرستاد. مردم از منطقه به بیمارستان ها و مراکز درمانی

وی بیان کرد: در مجموع 146 نفر از خدمات درمانی سرپایی بهره مند و از بیمارستان ترخیص شده اند و 26 نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تاکنون گزارشی از خسارات ناشی از طوفان گرد و غبار و پراکندگی ریزگردها گزارش نشده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هوای سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد شدید گرد و خاک از امروز در نیمه شمالی این استان با شدت بیشتری آغاز شده و تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت سرعت باد به حدود 100 کیلومتر در ساعت می رسد که علاوه بر افزایش ذرات معلق هوا در منطقه، کاهش دما را به دنبال خواهد داشت. .

وی ادامه داد: همچنین در زمان طوفان، جاده های روستایی و مرزی در منطقه سیستان دید کاهش یافته و باعث تاخیر در تردد شده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هوای سیستان و بلوچستان گفت: افراد به ویژه مبتلایان به بیماری های قلبی و تنفسی بهتر است در زمان طوفان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

وی گفت: در این مدت برای ساعاتی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان وزش باد و افزایش گرد و خاک پیش بینی می شود.

بادهای موسمی 120 روزه از زمان تشکیل سیستان در شمال سیستان و بلوچستان با این منطقه همراه بوده و هر ساله با شروع آن از اوایل تابستان، مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا گاهی تا چندین برابر استاندارد هستند. حد.

این بادها لازمه طبیعت منطقه است و وزش آنها به طور طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد، اما با توجه به خشک شدن تالاب بین المللی هامون، دمای هوا در منطقه سیستان با وزش بادهای تند 120 روزه بسیار افزایش یافته است.

سیستان با پنج شهر زابل، هیرمند، زک، نیمروز و هامون در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید