ظرفیت زیاد روستای ایرا به امید جذب گردشگر/کارمند برای رفع مشکلات زیرساختی


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881364

رضا علیخانی گفت: البته روستاهایی که بعد گردشگری دارند باید زیرساخت های لازم را فراهم کنند. مهمترین و کلیدی ترین زیرساخت ها جاده، آب، محل اقامت و پارکینگ برای تسهیل شرایط برای مسافران و ساکنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; رضا علیخانی صبح امروز در بازدید از روستای ایرا آمل اظهار داشت: این روستا علاوه بر زیارتی بودن دارای موقعیت گردشگری نیز می باشد که تقاضا برای سفر را افزایش می دهد و بر همین اساس باید زیرساخت های بیشتری فراهم شود.

وی ادامه داد: روستای ایرا با فضا و طبیعت پرنشاطی که دارد ظرفیت های زیادی دارد که شورا و دهیاران باید از آن بهره ببرند.

معاون عمرانی استانداری مازندران زیرساخت های لازم را در روستای ایرا برشمرد و خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های لازم برای روستاهایی که بعد گردشگری دارند فراهم شود که از جمله مهم ترین و کلیدی ترین زیرساخت ها می توان به راه، آب، اسکان و پارکینگ به بهبود شرایط برای مسافران و ساکنان

وی با بیان اینکه هفت مصوبه برای آسایش زائران و اهالی در نظر گرفته شد، گفت: راه ارتباطی خرز به روستا در چند نقطه دارای مشکلات فنی و هندسی است که باید برای اصلاح، بهسازی و ترمیم آسیب های موجود در این مسیر اقدامات لازم انجام شود. جاده در کنار بزرگراه انجام خواهد شد.

علیخانی تصریح کرد: جاده ای بر روی رودخانه در نظر گرفته شده تا مسافران از داخل روستا نیایند و مسیر زیارتی مستقیم در نظر گرفته شده تا ترافیکی در روستا ایجاد نشود.

وی آب را از دیگر مشکلات این منطقه برشمرد و گفت: مخزن 500 هزار لیتری آب و تعمیر شبکه آب روستایی موضوعاتی است که انجام آن توسط آبفا در دستور کار ما است.

معاون عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: احداث دکل مخابراتی برای رفع مشکل اینترنت و آنتن دهی روستا بسیار ضروری است.

وی راهکارهای دیگر را برای حل مشکل روستای ایرا برشمرد و افزود: در صورت ماندن زائران، اسکانی را در نظر می گیریم تا بتوانند شب اقامت کنند.


اویس اکبری نماینده شورای اسلامی شهر لاریجان نیز با اشاره به اینکه تامین آب شرب یکی از نیازهای اصلی ما است، گفت: امسال دو عامل زائر و مهمان و کاهش ورودی چشمه به یک مورد است. پنجم پارسال آب را برآورده کرده اند به منطقه ندهید و کمبود خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت ها برای تردد زائران فراهم شود، خاطرنشان کرد: جاده ورودی روستا مناسب نیست و در تعطیلات آخر هفته شاهد تردد زیاد با حجم بالای مسافران و زائران هستیم.

اکبری ادامه داد: یکی از مشکلات طرح روستای هادی اجرا نشدن آن است و این امر باعث افزایش تردد در داخل روستا شده است.

وی بر تسریع در توسعه آرامگاه علامه حسن زاده آملی تاکید کرد و افزود: برای رفاه حال زائران باید در آرامگاه علامه اسکان فراهم کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید