شهرهای صنعتی فارس برای رفع مشکلات زیرساختی منتظر چراغ سبز مسئولان هستند


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909788

با توجه به ضرورت حل مشکلات اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، اشتغال و کارآفرینی که از موکب های رهبر معظم انقلاب است و همچنین رویکرد دولت سیزدهم که تقویت فضای کسب و کار است، حذف موانع تولید و بهبود اقتصاد جامعه، مسئولان موظف هستند پاسخگوی مشکلات صنعت گران باشند تا چرخ های صنعت استان با قدرت و سرعت بیشتری به پیش برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با نگاهی اجمالی به شعار سال 1392 تا کنون که از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به ضرورت پرداختن به اقتصاد، تولید و اشتغال عنوان شده است، به خوبی می توان به جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کارآفرینی پی برد. و اشتغال مشکل است، نیاز جامعه امروز ما تلاش مضاعف مسئولان برای تحقق و تحقق آن است.

سال هایی که با این عناوین نام گذاری شده اند، به نظر می رسد کمک اولیه سازنده برای پیشرفت و توسعه و سپس حضور در بازارهای بین المللی با تامین نیازهای اولیه خود از جمله آب و برق و زیرساخت های لازم باشد، مشکلی که همچنان به وضوح وجود دارد. در شهرهای صنعتی استان فارس که انگار اراده ای برای تعمیر آنها در سال های اخیر وجود نداشته است.

در چند سال اخیر سایه سنگین کرونا از یک سو و تحریم ها، نوسانات بازار و اتفاقات ریز و درشتی که رخ داد از سوی دیگر باعث شد بخش های تولیدی و صنعتی که از این اتفاقات بی بهره بودند. آسیب های زیادی را متحمل می شود و از سوی دیگر شرایط اقتصادی حاکم بر این امر باعث کندی حرکت چرخ های صنعت در کشور شده است. اما در این میان افرادی بودند که با وجود همه سختی ها و مشکلات همچنان در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم با استواری قدم برداشتند و امیدوار بودند در دولت سیزدهم، مسئولان برای رفع مشکلات بیشتر گام بردارند. آنها مردند

پایگاه تحلیلی خبری شیراز که پیش از این به بررسی و پیگیری مشکلات شهرک های صنعتی پرداخته بود، در گزارش های قبلی خود به مشکلاتی همچون نبود زیرساخت های لازم مانند برق، آب، تلفن، راه مناسب و … پرداخته است. در شهرک ها، اما نگاریس نتوانست مشکلات را حل کند.

در این شماره پس از تغییر مدیریت شرکت مالکیت صنعتی مجددا به سراغ آنها رفتیم تا از تغییرات و پیشرفت پروژه ها جویا شویم.

هر چند احمد زارعی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی فتح آباد در گفتگو با خبرنگار شیرازه به برخی وعده های مدیریت جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس اشاره کرد و گفت: مقرر شد در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکلات بررسی و رفع شود. اما هنوز راه درازی در پیش است، زمان جبران و حمایت از تولید ملی، اشتغال و کارآفرینی کم کاری طولانی مدت حاکمان قبلی است.

در همین راستا و برای آگاهی از مشکلات سایر نواحی صنعتی با سرافراز عبداللهی رئیس انجمن مدیران مالکیت صنعتی فارس گفت و گو کرده ایم.

وی ابتدا به برخی از مشکلات شهر بزرگ صنعتی شیراز اشاره کرد و گفت: فرسودگی شبکه زمینی مخابرات تقریبا در تمامی فازهای شهر صنعتی، کیفیت بسیار پایین خدمات مخابراتی، عدم اتصال مناسب، نبود خدمات تعمیر و سرویس خط و قطعی های زیاد خطوط و عدم آنتن دهی و ضعف جدی شبکه همراه اول از جمله مشکلات این مجتمع بزرگ صنعتی است.

عبداللهی در ادامه به مشکلات انسداد جاده در شهرک صنعتی آباده اشاره کرد و افزود: شبکه قدیمی و فرسوده با کابل های مسی بی کیفیت، قطعی مکرر در اثر بند فوق، عدم استفاده از اینترنت پرسرعت، کمبود زیرساخت های مخابراتی به ویژه در فاز دوم، ناکافی بودن شبکه فاز اول موجود با تقاضای فعلی و نبود امکانات مخابراتی برای افزایش تعداد خطوط تلفن ثابت، کمبود فیبر نوری در این شهر صنعتی، ضعف و عدم آنتن دهی موبایل اول و ایرانسل در سطح شهر صنعتی از مشکلات موجود است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مدیران نواحی صنعتی فارس در ادامه به بررسی مختصر مشکلات نواحی صنعتی مرودشت، سروستان، جهرم، لار، داراب، لامرد، اقلیدس، سپیدان، ملوسجان، فیرزآباد و خرمبید پرداخت و اظهار داشت: ضعف عمومی اپراتورهای تلفن همراه. آنتن دهی، نبود شبکه های مخابراتی و نوری، زیرساخت های نامناسب آب، برق، جاده ها و غیره. از مهم ترین و اساسی ترین مشکلاتی است که این شهرک ها از ابتدا تاکنون با آن مواجه بوده اند.

وی در پایان ضمن ابراز تاسف از بی توجهی به مشکلات و مطالبات صنعتگران فارس گفت: انتظار می رود مدیریت جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس و دولت سیزدهم به این کاستی ها و مشکلات توجه ویژه داشته باشند.

حرف آخر این است:

حال با توجه به ضرورت حل مشکلات اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، اشتغال و کارآفرینی که از نکات برجسته رهبر معظم انقلاب است، همچنین با توجه به سخنان محمدهادی ایمانیه استاندار فارس که پیش از این به آن اشاره شد. در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفته بود: با توجه به اینکه رویکرد دولت سیزدهم تقویت فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و بهبود اقتصاد جامعه است، باید تلاش کنیم نه تنها کاهشی نداشته باشیم. در این زمینه و همچنین برای شاهد رشد همه جانبه استان، مسئولان امر موظف به پاسخگویی به مشکلات ذکر شده هستند تا چرخ های صنعت استان با قدرت و سرعت بیشتری به جلو حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید