تعدادی از برنامه ها دارای مشکلات حقوقی و زیرساختی هستند، برخی از مسائل نیز باید در طرح امنیتی مورد توجه قرار گیرد.

تعدادی از برنامه ها دارای مشکلات حقوقی و زیرساختی هستند، برخی از مسائل نیز باید در طرح امنیتی مورد توجه قرار گیرد.

روز جدید : طرح دفاعی اینگونه در رسانه ها مطرح نمی شود. همه چیز در این طرح دیده شده است. مثل بستن برنامه ها نیست. اکنون همه ابعاد زندگی فیزیکی جامعه ما از اقتصاد، سیاست، صنعت و تجارت به فضای مجازی منتقل شده است. اگر بخواهیم این فضا را مدیریت کنیم باید تمام قوانینی که در زندگی روزمره ما وجود دارد در فضای مجازی هم رعایت شود.

یکی از نمایندگان مجلس یازدهم می گوید: یک سری اپلیکیشن ها مشکلات قانونی دارند و گروهی دیگر با توجه به محدودیت هایی که اخیرا توسط وزارت ارتباطات برای دریافت کد فعال سازی شبکه های اجتماعی و فعال سازی گزینه جستجوی ایمن ایجاد شده، مشکلات زیرساختی دارند. برخی از مسائل باید در برنامه نگهداری مورد توجه قرار گیرد. در برخی زمینه ها فاقد سیاست گذاری و نظارت صحیح هستیم و در نتیجه آسیب های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به جامعه وارد می شود که امیدواریم قانونی شود. اینکه این اپلیکیشن ها در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرند، سرورهای آنها باید در داخل کشور باشد و کنترل و نظارت بر روی آنها انجام شود. هیچ جامعه ای وجود ندارد، حتی اگر اپلیکیشنی بیاید، از آن سوء استفاده کند، مشکلات زیادی در جامعه ایجاد کند و در نهایت پاسخگو نباشد.

الهویردی دهقانی در گفت و گو با «انتخاب» درباره ارائه وزیر ارتباطات در خصوص کاهش سرعت اینترنت گفت: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و ما نیز پیگیر آن هستیم. انشاالله بتوانیم برای رفع گلایه های مردم و همچنین بهبود و توسعه زیرساخت های خدماتی که مطالبات آن در این حوزه روز به روز در حال افزایش است، پاسخگو باشیم.

وی درباره مشکلات پیش روی اینترنت در کشور گفت: مهمترین مشکلات مربوط به منابع و تامین آنها برای سرمایه گذاری در زیرساخت های مربوطه است که وزیر محترم باید با کمک و بهره مندی شرکت های اپراتور این مشکلات را به خوبی و اساسی حل کنند. . نگرش آنها باید توسعه ای در آینده باشد، زیرا نیاز به پهنای باند و توسعه اینترنت روز به روز در حال افزایش است.

دگانی درباره محدودیت های وزیر ارتباطات که کارشناسان آن را عمدی می دانند از جمله فعال شدن گزینه جستجوی ایمن و عدم دریافت کد فعال سازی برخی از شبکه های اجتماعی گفت: یک سری اپلیکیشن ها اشکالات قانونی دارند و گروهی دیگر. مشکلات زیرساختی دارد .بعضی از مسائل باید در برنامه تعمیر و نگهداری مطرح شود. در برخی زمینه ها فاقد سیاست گذاری و نظارت صحیح هستیم و در نتیجه آسیب های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به جامعه وارد می شود که امیدواریم قانونی شود. اینکه این اپلیکیشن ها در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرند، سرورهای آنها باید در داخل کشور باشد و کنترل و نظارت بر روی آنها انجام شود. هیچ جامعه ای نیست، حتی اگر اپلیکیشنی بیاید، استفاده کند، در جامعه مشکلات زیادی ایجاد کند و در نهایت پاسخگو نباشد».

این عضو کمیسیون امنیت مجلس در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت های جدید ایجاد شده در راستای ایجاد طرح امنیتی است، گفت: متاسفانه طرح امنیتی آن چیزی نیست که در رسانه ها مطرح می شود. همه چیز در این طرح دیده شده است. مثل بستن برنامه ها نیست. اکنون همه ابعاد زندگی فیزیکی جامعه ما از اقتصاد، سیاست، صنعت و تجارت به فضای مجازی منتقل شده است. اگر بخواهیم این فضا را مدیریت کنیم باید تمام قوانینی که در زندگی روزمره ما وجود دارد در فضای مجازی هم رعایت شود. بنابراین ما نیازمند یک قانون جامع و بازدارنده هستیم تا حقوق همه مردم و دولت حفظ شود و به درستی اداره شود. این مهم باید انجام شود که بخشی از آن مربوط به وزارت ارتباطات است که نیاز به این قانون دارد.

دگانی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت ها و اختلالات اینترنت اجرای آزمایشی طرح حفاظت است یا خیر، تصریح کرد: هنوز طرح مصوبی که شامل اجرای آزمایشی آن باشد، وجود ندارد. منظورم این است که ما در این زمینه سوالات و مشکلات زیادی داریم. هم در حوزه قانون گذاری و هم در حوزه زیرساخت ها و هم در حوزه مدیریت و کنترل. وقتی دور هم جمع می شوند، مشکل ایجاد می کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید