ظرفیت پذیرش پرستاری دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه دو برابر شد / تلاش برای راه اندازی 3 رشته جدید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حیدریان در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد کرمانشاه یک هزار و 500 دانشجو در پنج رشته و کارشناسی پرستاری، بهداشت عمومی و علوم آزمایشگاهی، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و دامپزشکی در سه رشته تحصیل می کنند. تخصص ها، کاردانی دامپزشکی، کارشناسی غیر متوالی علوم آزمایشگاهی، تحصیل در رشته دامپزشکی و کارشناسی ارشد دامپروری و طیور.

وی افزود: در تلاش هستیم تا دوره های اتاق عمل، روانشناسی بالینی را زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کارشناسی ارشد پرستاری در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد کرمانشاه آغاز کنیم که تا حدودی اخذ شده است. شرایطی داریم و راه اندازی رشته های دیگر بستگی به نیاز استان، ارزیابی پایه مادی و پذیرش دانشجو دارد.

حیدریان خاطرنشان کرد: همه بیمارستان ها به پرستار فارغ التحصیل نیاز دارند و بازار کار در این زمینه تا جایی خوب است که پرستار بیکار وجود نداشته باشد. علاوه بر این، رشته بهداشت عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا و نقش مراکز بهداشتی درمانی در کنترل این بیماری در بین دانشجویان محبوبیت دارد.

وی افزود: امکان فعالیت در حوزه علوم آزمایشگاهی هم در بیمارستان ها و هم در بخش خصوصی و هم در حوزه دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون حیوانات و پرندگان با ارائه خدمات مرتبط به حوزه دامپزشکی وجود دارد. سازمان، کار در داروخانه های دامپزشکی و کلینیک های حیوانات خانگی و راه اندازی مراکز کوچک دامپزشکی.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: در رشته روانشناسی بالینی، فارغ التحصیلان پس از موفقیت سازمان نظام روانشناسی در اخذ جواز کسب، در کلینیک یا اتاق مشاوره به ارائه خدمات می پردازند.


30 درصد دانشجویان روانشناسی بالینی در کرمانشاه پرستار هستند

حیدریان تصریح کرد: حدود 20 تا 30 درصد دانشجویان روانشناسی بالینی این دانشکده معلم یا شاغل هستند، از سوی دیگر از دو سال پیش معلمانی برای تدریس در پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی با آزمون از بین آنها انتخاب شدند. فارغ التحصیلان روانشناسی بالینی

وی در خصوص چالش های موجود گفت: برای ارائه آموزش های پیراپزشکی با مشکل کمبود بیمارستان مواجه هستیم، هرچند قبلا بیمارستانی داشتیم که تا حدودی هزینه آن پرداخت می شد، اما هنوز نتوانسته ایم از آن استفاده کنیم، آن هم برای آموزش. دانشجویان گروه بالینی اگرچه دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی دارد، اما باید این همکاری را تقویت کند.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت های استان کرمانشاه در رشته های پرستاری، علوم آزمایشگاهی و روانشناسی بالینی را پوشش می دهیم، گفت: این دانشکده، دانشکده کمکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است که در این زمینه فعالیت می کند. افراد می توانند آموزش ببینند و خدمات ارائه دهند تا وارد نظام سلامت شوند.

حیدریان تصریح کرد: امسال با توجه به پایه مادی خوب دانشکده پیراپزشکی در رشته پرستاری مجوز پذیرش دانشجو در ترم اول و دوم گرفتیم و ظرفیت پذیرش دو برابر شد.


لزوم تبادل استاد با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

وی افزود: با وجود اینکه اساتید مجرب زیادی داریم، اما برای استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تربیت دانشجو از دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد کرمانشاه می طلبد که دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه ای برای تبادل منعقد کند. از معلمان به منظور ارتقای کیفیت آموزشی در این کادر آموزشی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید