ظرفیت کارخانه قند بیستون به 4 هزار تن افزایش یافت/ دولت قیمت مصوب شکر را اعلام کند.


ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915741

بهرام رمضانی از دو برابر شدن ظرفیت کارخانه قند بیستون خبر داد و گفت: ظرفیت تولید به 4 هزار تن می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، «بهرام رمضانی» امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اولین کشت پاییزه چغندر در کارخانه قند بیستون انجام شد، گفت: در ابتدا این کشت در استان خوزستان انجام می شد اما امروز. ، با توجه به ظرفیت سرپلذهاب این شهرستان به قطب منتقل شده است. کشت و برداشت چغندر در پاییز انجام می شود و سال گذشته 65 هزار تن چغندر از مزارع این شهرستان جمع آوری شد که پیش بینی می شود دارای همین ظرفیت و پتانسیل امسال.

مدیرعامل شرکت نیشکر بیستون با بیان اینکه سرپلذهاب ظرفیت کشت 200 هزار تن چغندر پاییزه را دارد، افزود: این کشت توجیه اقتصادی دارد مشروط بر اینکه شرایط فرآوری این محصول در استان که در حال حاضر تنها قند بیستون است وجود داشته باشد. کار کارخانه..

این مسئول گفت: اگر این میزان تولید در استان داشته باشیم می توانیم نیاز تولیدی کارخانه در استان را تامین کنیم و واردات چغندر پاییزه از استان خوزستان را متوقف کنیم.

وی با بیان اینکه چغندر بهترین جایگزین برای غلات در کشت است، ادامه داد: در مناطق گرمسیر به دلیل عدم وجود کشت جایگزین، هر ساله غلات کشت می شود و به همین دلیل کشت گندم هر ساله توجیهی ندارد.

رمضانی از افزایش ظرفیت کارخانه قند بیستون به 4 هزار تن خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید این کارخانه 2 هزار و 100 تن است و این کارخانه 140 کارگر قراردادی و حدود 300 کارگر فصلی دارد.

مدیرعامل شرکت نیشکر بیستون گفت: امسال پیش بینی می شود از سطح زیر کشت یک میلیون تن چغندرقند برداشت شود و ظرفیت کارخانه از 400 هزار تن فراتر نرود و 600 هزار تن مازاد بر آن انجام شود. به کارخانه های سایر استان ها ارسال می شود که توجیه اقتصادی دارد.

رمضانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در این کارخانه کارخانه تولید شکر ساخته نمی شود، ادامه داد: ماموریت کارخانه قند بیستون تولید شکر از چغندر است و چون توجیه اقتصادی ندارد شکر تولید نمی کنیم. .

وی گفت: پرداخت مطالبات در سال جاری مطلوب نیست چرا که عدم اعلام قیمت شکر باعث شد 2 هزار تن از این محصول را با قیمت 17 هزار و 600 تومان بفروشیم که 400 تومان کمتر از قیمت مصوب سال گذشته است.


هیچ گونه تولید شکر در این کارخانه آغاز نخواهد شد

این مسئول در ادامه بر لزوم همگرایی در استان برای پیشرفت و کسب موفقیت تاکید کرد و گفت: توسعه کلی کارخانه قند بیستون در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نیشکر بیستون از عدم اعلام قیمت مصوب توسط دولت پس از گذشت 9 ماه از سال انتقاد کرد که زیر قیمت مصوب سال گذشته به فروش می رسد.

وی گفت: دولت باید واردات را مدیریت شده انجام دهد تا زمانی که کارخانه ها تولید نمی کنند یعنی. از فوریه تا حدودا تیر باید واردات داشته باشد که در حال حاضر اینطور نیست.

رمضانی کاهش بارندگی و خشکسالی های اخیر، بی حوصلگی کارخانه ها و عدم اعتماد کشاورزان به کارخانه ها برای تولید محصولات خود را از جمله دلایل پیش بینی کاهش تولید عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید