عابدین اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان ارمنستان شد


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900302

مرتضی عابدین ورامین اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان ارمنستان حکم انتصاب خود را به آرارات میرزوویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تقدیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی عابدین ورامین اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان در مراسمی با حضور سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران حکم انتصاب خود را به آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تقدیم کرد. ایران به ارمنستان

عابدین ورامین با تقدیم انتصاب خود ابراز امیدواری کرد که فعالیت های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کاپان به گسترش و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها کمک کند.

همچنین میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان تصمیم ایران برای ایجاد سرکنسولگری در کاپان را از اهداف تلاش ایران برای گسترش روابط با جمهوری ارمنستان و تلاش برای حفظ صلح و ثبات در منطقه بیان کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. دولت ارمنستان از فعالیت موفق کنسولگری ایران در کاپان حمایت کامل کند. وزیر امور خارجه ارمنستان با ارزیابی مواضع کشورمان در قبال رویدادهای منطقه، به مذاکرات مثمر ثمر سران دو کشور از جمله در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد.

در این دیدار حاضران در زمینه های مختلف توسعه روابط دو کشور از جمله بخش های زیرساختی بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر کشورمان در ارمنستان همچنین دیدارها و توافقات اخیر مقامات عالی دو کشور را بررسی کرد و از جمله اهداف جمهوری اسلامی ایران حمایت از روابط اقتصادی دوجانبه، استفاده بهتر از فرصت های موجود و ارتقای خدمات به بازیگران هموطنان و بازرگانان به ویژه در استان سیونیسکی تأسیس کنسولگری عمومی در کاپان.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان همچنین به تشریح برنامه های مصوب سرکنسولگری از جمله حمایت از پیشرفت روابط مشترک اقتصادی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که عملکرد موفق سرکنسولگری مظهر جمهوری اسلامی باشد. توجه ایران به حفظ صلح و ثبات و بهبود شرایط در منطقه قفقاز جنوبی.

دیدگاهتان را بنویسید