جمهوری اسلامی دریچه ای به شکوفایی استعدادهای قبیله ای / قدردانی سرکنسول قزاقستان در گلستان برای جمهوری اسلامی ایران

ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780264

مراسم تجلیل از دانش آموز برتر قزاقستانی گلستان برگزار شد.

نایب رئیس کمیته فرهنگی مجلس و سرکنسول جمهوری قزاقستان در گرگان از عرفانه کاراپه رتبه سوم کنکور سراسری رشته تجربی تقدیر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; گلستانی ها سال ها میزبان ده ها هزار طایفه قزاق بوده اند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت بسیار خوبی برای شکوفایی علمی و کسب افتخارات فرهنگی و هنری و … داشته اند.

جوهره این موفقیت در مراسم تجلیل از دانش آموز برتر رشته تجربی کنکور سراسری شاهد بود. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم عالی بود. این مراسم با استقبال عشایر قزاق گرگان روبرو شد.

آیجان آیداشف سرکنسول قزاقستان در گرگان گفت: دوستی ایران و جمهوری قزاقستان دوستی پایدار است و امیدواریم با توسعه روابط دو کشور این روابط دوستانه تقویت شود.

عیدشت ادامه داد: به منظور توسعه روابط ایران و جمهوری قزاقستان، پیمان خواهری بین استان گلستان و استان مانگستائو قزاقستان منعقد شد.

وی گفت: علاوه بر این در ماه های اخیر شاهد راه اندازی ایرلاین بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان بوده ایم و این امر موجب توسعه بیشتر فرهنگی و اقتصادی در آینده خواهد شد.

این مسئول گفت: از توجه قبایل قزاقستان به استان گلستان از نظام جمهوری اسلامی تشکر می کنم و این موضوع به توسعه وحدت کمک می کند. و با تلاش خود می تواند به درجه علمی بالایی برسد.

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: به برکت انقلاب اسلامی هیچ قومی در ایران محدودیتی ندارد و هرکسی می تواند شکل خود را آشکار کند و پرچم علم را در ایران به اهتزاز درآورد. جمهوری اسلامی.جهان را می پوشاند.«تکان.

منتظری گفت: عرفان کرپه دانش آموز قزاقستانی گلستانی موفق به کسب رتبه سوم کنکور سراسری در رشته تجربی شد و امیدواریم کرپه این موفقیت را شروعی بداند.

وی گفت: این دانش آموز موفق در کنار این تلاش و کوشش با برنامه ریزی منظم و منسجم باید از فرصت های پیش رو و دریچه ای که برای مردم باز می شود استفاده کند، معلوم نیست چه زمانی بسته می شود و باید با سر و کله عمل کرد. بالا نگه داشته شد

این مسئول تاکید کرد: در سایه عشق، همدلی و وحدت استان گلستان شاهد توسعه فرهنگی، هنری و ادبی خوبی هستیم.

منتظری تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری چندین هفته فرهنگی در ایران و قزاقستان، اخوت، صمیمیت و مهربانی بین اقدامات قزاقستانی و ایرانی بیشتر شود و امیدواریم در آینده این هفته های فرهنگی در قزاقستان نیز برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید