دولت مصمم است شرایط لازم را برای شکوفایی استعدادهای دختران فراهم کند


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843247

رئیس جمهور گفت: دولت مردمی مصمم است تا برای ایرانی قدرتمند، زمینه های لازم برای شکوفایی استعدادهای دختران این کشور را در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و غیره فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در پیامی به اولین جلسه اجلاس قوی دختران ایرانی در شهر مقدس قم، این اجلاس را فرصتی برای بیان توانایی ها و توانمندی های دختران قوی ایرانی دانست و گفت: عنصر دیگری که نقش آفرینی می کند. زنان و دختران مجاهدی که با هم و در مقابل پدران و همسران و فرزندان خود برای ترویج اسلام و پیشرفت کشور جنگیدند.

متن کامل این پیام که توسط آرمیتا رضایی فرزند شهید داریوش رضایی قرائت شده به شرح زیر است.

به نام خدا

دختران فرهیخته ایران اسلامی با تثبیت الگوهای درخشان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و الگوهای علم و عمل در تاریخ پرافتخار ایران ثابت کردند که به راحتی می توانند در علم و توانایی از دیگران پیشی بگیرند. در عرصه های مختلف فردی و خانوادگی و مظاهر اجتماعی وقار و قدرت توأم با حیا و عفت.

برگزاری اولین اجلاسیه «دختران ایران نیرومند» در شهر مقدس قم به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) دخت گرامی امام موسی بن جعفر و خواهر بزرگوار آن حضرت. رضا (علیه السلام) فرصتی برای بیان توانایی ها و توانایی های دختران قوی. اینجا ایران خواهد بود.

حضرت معصومه (سلام الله علیها) یکی از نمونه های بارز زنان مجاهد تاریخ در علم، دانش دینی، بصیرت و شعور سیاسی است که حضرت صدیقه طاهره و حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در عزم و اراده، قاطعیت و فعالیت اجتماعی، الگوی بی بدیل و درخشان برای آنها دختر هستند.

بانویی که با هجرت و مجاهدت خود در راه پیروزی دین رسول خدا (ص) سختی ها و مصائب راه را تحمل کرد و در راه عهد و پیمان با ولی عصر خود از هیچ کوششی دریغ نکرد.

ما معتقدیم برای رسیدن به ایران قدرتمند باید از همه فرصت های کشور به ویژه حضور و مشارکت موثر و پویا دختران و زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی استفاده کنیم.

تأثیرگذارترین عامل تاریخ معاصر ایران بیش از هر عنصر دیگری زنان و دختران مجاهدی هستند که در کنار پدران و همسران و فرزندان خود برای اعتلای اسلام و پیشرفت کشور می جنگند.

مقاومت دختران ایرانی در دوران پهلوی اول در برابر سلب حقوق طبیعی و نقض آزادی های شهروندی بود که فرهنگ و اسلام ناب محمدی (ص) را در ایران حفظ کرد. اولین تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی توسط دختران و زنان متعهد انقلاب سازماندهی شد و رژیم بعثی صدام قبل از اینکه با ضربات شست برآشفته شود، صبر و استواری مادران شهدا را از دست داده بود. به همین دلیل می توان گفت که زنان در مبارزات تاریخی ملت ایران برای رسیدن به آرمان های والای خود نقش پیشرو داشته اند.

در مقابل، دشمن از تمام توان خود برای به چالش کشیدن قدرت ایران که ناشی از هویت مستقل دینی و ملی آن است، استفاده می‌کند و عناصر هویتی و انسجام اجتماعی را کاهش می‌دهد و پایه‌های ایمان را در ذهن جوانان از جمله دختران تضعیف می‌کند.

امروز اگرچه برای دستیابی به جایگاهی آبرومند برای زنان ایرانی باید گام های اساسی برداریم، اما هیچ مشکل حل نشدنی وجود ندارد. شما باید برای رسیدن به قله های علمی، معنوی، اخلاقی، توانمندی و برنامه ریزی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تلاش مضاعف کنید و بدین ترتیب برای انجام یک رسالت الهی، تاریخی و میهنی به خداوند توکل کنید.

دولت مردمی مصمم است ایران قدرتمندی را با شرایط لازم برای شکوفایی استعدادهای دختران در این زمینه در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و غیره فراهم کند و امیدواریم که دولت اینگونه برگزار کند. جلسات را به بهترین شکل ممکن در این راستا کمک و راهنمایی کنید.

در پایان با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران این اجلاس از شما «دختران توانمند ایرانی» که با تفکر پویا و اهداف متعالی و اقدامات خداپسندانه آینده روشن ایران عزیز را رقم می زنید و خود و خانواده تان را برای رسیدن به ایران تقویت می کنید. ، در حال آماده شدن هستید، از خداوند برای موفقیت و موفقیت و سربلندی خواهش می کنید.

والسلام اسلام
سید ابراهیم رئیسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید