دولت نباید مدیریت کشور را تنها به مذاکره وابسته کند/ شرایط مناسب برای صادرات واکسن های داخلی را فراهم کند.

ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792553

ما باید از ظرفیت مدیریت پرونده های اجرایی در داخل استفاده کنیم

معاون اول رئیس جمهور پیشرفت مذاکرات در دولت سیزدهم از موضع قدرت را یکی از راهبردهای سیاست خارجی دولت دانست و تاکید کرد: مذاکره از موضع ضعف با قدرت های جهانی راهبرد جمهوری اسلامی ایران نیست و باید توسط E از پرونده های اجرایی در داخل استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در نشست روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با تاکید بر اینکه دولت با تقویت جامعیت خود در داخل، دولت را تنها به بحث وابسته نکرده است. گفت: نقدینگی موجود باید به سرمایه گذاری و تولید منتقل شود و از ظرفیت موجود در مسیر توسعه و شکوفایی کشور استفاده کنیم. .

مخبر همسایگی 15 کشور با مرزهای جمهوری اسلامی را امتیاز بزرگی برای ایران دانست و گفت: راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت سیزدهم ساماندهی و تقویت روابط با همسایگان است.
معاون اول رئیس جمهور همچنین به شرایط جغرافیایی کشور اشاره و تاکید کرد: وجود دو دریا در شمال و جنوب کشور فرصت مغتنمی برای ایجاد اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و تولید ملی و همچنین آب است. از این امتیاز الهی به خوبی بهره ببرید.
این مخبر تاکید کرد: در صورت عدم وجود فعالیت اقتصادی پایدار، پیشرفت راهبردهای سیاسی در همکاری با سایر کشورها ادامه نخواهد داشت و برای این منظور باید به دنبال روابط سازنده با کشورهای همسایه، منطقه و جهان باشیم و تولیدات و سرمایه گذاری های مشترک را با جدیت دنبال کنیم.
این مخبر ادامه داد: سفرای ایران در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه باید استعدادهای هر کشور را به خوبی شناسایی کنند و سرمایه گذاری ها به گونه ای هدایت شود که در نهایت این سه نفر از مردم، دولت و فعالان اقتصادی منتفع شوند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: ساختار سفارتخانه های ایران در کشورهای خارجی باید بر اساس ارزیابی توان هر کشور باشد و تعریف شود.

این مخبر با تاکید بر اینکه ستاد اقتصادی دولت آمادگی کامل برای همکاری با وزارت امور خارجه و سفرای ایران و استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف را دارد، گفت: سفرای ایران در کشورهای خارجی باید با جدیت به مسائل اقتصادی رسیدگی کنند. اولویت ویژه است زیرا رشد اقتصادی و افزایش تولید در کشور با اقدامات سفرا و سیاست خارجی دولت سیزدهم تقویت خواهد شد و بر این اساس دولت تمامی امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار سفرای ایران قرار خواهد داد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت ایرانیان خارج از کشور فرصت مغتنمی برای رشد و توسعه در داخل ایران است و همگی آماده اند تا با ورود سرمایه به اقتصاد کشور کمک کنند، لذا سفرا باید تمام تدابیر لازم را برای هدایت وجوه این اقوام انجام دهند. خارج از کشور برای بسیج در داخل.

موکبر ادامه داد: دولت آمادگی دارد برای همه ایرانیان خارج از کشور سرمایه گذاری مناسبی در زمینه فعالیت های اقتصادی فراهم و تعیین کند.

مخبر با تشکر از وزارت امور خارجه و سفرای ایران در برخی کشورها برای کمک به دولت در کنترل بیماری های عروق کرونر و واردات واکسن به کشور، به مرز 50 رسید که دستاوردی برای دولت است اما تلاش برای کاهش این رقم به کشور صفر

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی مشکلات در ابتدای دولت سیزدهم در خصوص تامین مالی واکسن از کشورهای خارجی، گفت: سفرای ایران تلاش های خوبی برای ورود واکسن به کشور و در کنار این تلاش ها، تولیدات داخلی انجام داده اند. ” این واکسن در کنترل ویروس کرونا در کشور موثر بود.

علیرغم مشکلات پیشین جابجایی پول و کمبود کالاهای اساسی در اوایل دولت سیزدهم، اکنون توانسته ایم ذخایر کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات و همچنین کشور را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و خوشبختانه با تلاش دولت برای مقابله فروش و صادرات نفت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

* معاون اول رئیس جمهور بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی واکسن ضد تاج تاکید می کند
جلسه روسای کمیته های ویژه ولیعهد به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.
در جلسه روسای کمیته های تخصصی کرونا، نمایندگان شرکت های داخلی واکسن کرونا از جمله سیناژن، فخرا، پاستور، برکت و رازی گزارشی از ظرفیت تولید خود ارائه و آمادگی خود را برای تهیه واکسن مورد نیاز از کشور اعلام کردند.

محمد محبر با تاکید بر لزوم حمایت از تمامی شرکت‌های تولید واکسن داخلی، گفت: رفتار ویروس کرونا غیرقابل پیش‌بینی است و هیچ کشوری نمی‌تواند درباره آینده این ویروس اظهارنظر قطعی داشته باشد. بنابراین با حمایت شرکت های تولیدکننده واکسن، باید پیش بینی های لازم را برای شرایط سخت احتمالی انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست علاوه بر تلاش برای واردات واکسن، با شرکت های تولیدکننده واکسن داخلی دیدار و هماهنگی های لازم را برای تامین واکسن در سال های آینده انجام دهد.

این مخبر بر ایجاد شرایط مناسب برای صادرات واکسن های داخلی تاکید کرد و از سازمان برنامه و بودجه خواست تا ظرف یک هفته آینده اعتبار لازم را برای شرکت های تولیدکننده واکسن داخلی تامین کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای طرح شهید سلیمانی بر تداوم این طرح تاکید کرد و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست بسته مشوقی برای کادر درمانی فعال در مقابله با کرونا تدوین و در جلسه بعدی ارائه کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماری عروق کرونر قلب، تعداد فوتی‌ها، تعداد بستری‌های جدید و تعداد بیماران تحت مراقبت‌های ویژه ارائه کرد و گفت: خوشبختانه طبق آخرین گزارش رنگ، لکه ها.

عین الهی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 112 میلیون دوز واکسن کراون در کشور تزریق شده است که بیش از 58 میلیون دوز مربوط به نوبت اول، 50 میلیون دوز مربوط به نوبت دوم و دوز یادآور به بیش از دوز رسیده است. سه میلیون تزریق

در این جلسه فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا گزارشی از برنامه های انجام شده برای اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی ارائه و اهداف و برآورد بودجه مورد نیاز برای اجرای گام ششم را تشریح کرد.
در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و رئیس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند و پس از تایید اعضای جلسه مقرر شد پیشنهادات برای تصویب نهایی در جلسه ستاد ملی مبارزه با ولیعهد ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید