شرکت های تولیدکننده واکسن ایرانی نتایج آماری خود را به اشتراک می گذارند / واکسن های داخلی امیدوارند با رقبای خارجی رقابت کنند


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809065

فوق تخصص ریه گفت: واکسن های داخلی ما بسیار موثر است. وی تاکید کرد: با این پیشینه کار شرکت های واکسیناسیون نباید به اینجا ختم شود. بلکه باید با هم کار کنند و تا انتها با هم کار کنند، به امید روزی که واکسن‌های ایرانی ویروس تاج را بگیرند.


دکتر محمدرضا زاهدپور انارکی فوق تخصص بیماری های ریوی و تنفسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دور و بر رفع نواقص و نواقص واکسن های خانگی و لزوم ادامه تحقیقات “سابقه واکسیناسیون ما به زمانی برمی گردد که کشورهایی که می گفتند از واکسیناسیون اطلاعی نداشتند، واکسن نداشتند. اما متأسفانه این صنعت عظیم برای دهه ها و قرن ها منفعل و راکد مانده است. در این صنعت، انستیتو واکسن رازی و انستیتو پاستور را داریم که هر کدام سابقه طولانی در تولید واکسن بیماری هایی دارند که زمانی غیر قابل درمان محسوب می شدند مانند هاری.

وی افزود: با این حال در سال های اخیر صنعت واکسن ما به قدری فعال و فعال بوده که سابقه صادرات واکسن به کشورهای دیگر در کارنامه تولید واکسن و سرم ما وجود دارد. به گونه ای که بسیاری از موسسات معتبر و تخصصی در این زمینه به صورت تخصصی در زمینه تولید واکسن و سرم سازی فعالیت کرده اند.همانطور که گفتم انستیتو پاستور یکی از این موسسات معتبر پزشکی بوده و هست و موسسه رازی موسسه دیگری است که معمولا نام آن به شرح زیر است. در هم تنیده


2f282b1c 97cb 44cb 93b2 1aaa93fc4372 خبر خاکستری

این متخصص ریه در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: راستش را بخواهید در حال حاضر نمی توانم بدون اتکا به آمار دقیق عملکرد شرکت های تولیدکننده واکسن داخلی را ارزیابی کنم. اما چیزی که می دانم و مطمئن هستم این است که در یکی دو سال اخیر کارهای ارزشمندی در زمینه تولید واکسن کرون انجام شده است که با توجه به منفعل بودن چندین سال واکسیناسیون می توان آن را ستودنی دانست.

وی افزود: با این حال معتقدم شرکت هایی که واکسن کراون را در خانه تولید کرده اند نباید کار خود را در اینجا تمام کنند و فکر کنند که کارشان تا اینجا انجام شده و ماموریتشان تمام شده است. برخی دیگر می گویند که یک شرکت واکسنی تولید کرده است که برای مثال چندین درصد موثر بوده و در نهایت کارآمد بوده است. اگر تفکر شرکت های تولیدی اینگونه باشد قطعا ضرر کرده اند و باید به کار خود ادامه دهند تا ضعف ها و کاستی های موجود در کار خود را برطرف کنند و هر روز به سمت ارتقای کارایی محصولات خود و رقابت با شرکت های سازنده حرکت کنند. واکسن ها با افتخار در خارج از کشور منتشر می شوند.


395cc194 d26c 470c 9497 ee6eb98835e0 خبر خاکستری


ایران پیشرو در تولید واکسن هاری است

زاهدپور انارکی بر این موضوع تاکید دارد شرکت های تولید واکسن ایرانی باید نتایج آماری کار خود را به اشتراک بگذارند; وی ادامه داد: زیرا تولید و تولید واکسن از جمله کارهایی است که در درازمدت انجام می شود و تحقیقات مستمر باید با کار آنها حمایت شود. علاوه بر این، عوارض جانبی تزریق های داوطلبانه باید در مقیاس وسیع در نظر گرفته شود. ابتدا هر چه تعداد داوطلبان دقیق تر باشد، نتایج دقیق تری در پایان کار به دست می آید و سپس بررسی عوارض و چرایی برخی از عواقبی که ممکن است پس از تزریق در داوطلبان ایجاد شود، مرحله بعدی است. بودن.

این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود افزود: هر اقدامی که برای ارزیابی اثرات واکسن انجام می شود باید در نهایت توسط یک آماردان حیاتی که وظیفه آن تجزیه و تحلیل واکنش های بدن است، مشاهده شود. رسید و چنین فردی باید داده ها را تجزیه و تحلیل کند و در مراحل بعدی تولید سعی در رفع نقاط ضعف گذشته با افزایش و کاهش عوامل دارویی داشته باشد و در نهایت با تلاش جمعی این نقاط ضعف قوی تر شود. اگر به مقوله واکسن کراون نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که ابهامات اساسی در تمامی واکسن هایی که در کشورهای مختلف تولید و استفاده شده است وجود دارد. حتی واکسن های بسیار شناخته شده خارجی که در اکثر کشورهای جهان استفاده می شود، هنوز این ابهامات را دارند.


7eb1366c a12b 454b 9bb4 ef2f0283ccf0 خبر خاکستری

این فوق تخصص ریه در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: خیلی ها را دیده ام که می گویند با فایزر یا واکسن بیونیک واکسینه شده ام اما همچنان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستم. بنابراین نظر من این است که این بیماری را هرگز نمی توان با تزریق یک واکسن شناخته شده ریشه کن کرد. رعایت واکسن ها و پروتکل های بهداشتی همانطور که در ابتدای واکسیناسیون، سازمان بهداشت جهانی و وزارتخانه های بهداشت هر کشور اکیداً توصیه کردند که واکسیناسیون به معنای برداشتن ماسک نیست و رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری نیست و باید در وی علاوه بر واکسیناسیون، ماسک، الکل و سایر موارد را در یک بسته کامل در دستور کار قرار داد تا اطمینان نسبی در مورد بیماری و نگرانی در مورد بیماری ایجاد شود. با این حال، باید به این نکته اشاره کنم که افرادی هستند که با وجود اینکه واکسینه شده اند، عروق کرونر داشته اند و پروتکل های بهداشتی باز را رعایت می کنند. با این حال، افراد باید هنگام رعایت پروتکل ها در خارج از منزل و در محیطی امن مراقب باشند تا از گزش بیماری جلوگیری شود، فرد واکسینه شده در معرض خطر مرگ نیست و اگر پس از واکسیناسیون دچار بیماری عروق کرونر قلب شود، شدت بیماری بهبود می یابد. خطر مرگ وجود ندارد


3fa0214f 34ba 44c6 8cae 17aca2bf5d64 خبر خاکستری

زاهدپور انارکی گفت: اگر قبل از شیوع اومیکرون دقت می‌کردید، تبلیغات زیادی برای واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی انجام می‌شد، اما گسترش Omicron نشان داد که این واکسن‌ها فقط برای سویه‌های قبلی است و برای Omicron جواب نمی‌دهد. واکسن‌های ما در برابر امیکرون‌ها نیز ضعیف هستند که باید عیوب را از بین ببرند و ساختار و بدنه اصلی واکسن را تقویت کنند، زیرا این بیماری به صورت علمی در سبک‌ها و معیارهای وسیع و گسترده و نتایج استفاده و محدودیت‌ها و عوارض جانبی استفاده می‌شود. باید از تزریق آنها گزارش شود تا بفهمید که چقدر در افرادی که واکسن را دریافت کرده اند، تأثیر آن چقدر است، عوارض جانبی آن چقدر شدید است و چند درصد از داوطلبان تزریق کننده تحت تأثیر قرار می گیرند.

وی در ادامه ویروس تاج را به عنوان یک ویروس “ساختاری” با سایر ویروس ها توصیف کرد که از طریق ریه انسان را آلوده می کند.تاج خود گروهی از بیماری های تنفسی است. یعنی کرونا، آنفولانزا و حتی سرماخوردگی از بیماری های تنفسی هستند. با این حال، ویروس کرونا در ابتدا جهش می‌یابد و تحت شرایط مختلف در مناطق مختلف تغییر می‌کند و ماهیت خود را به گونه‌های مختلف تغییر می‌دهد. تمرکز دانشمندان از همان ابتدا بر روی تغییرات این ویروس و واکسن های مختلف برای کنترل و از بین بردن آن بوده است. آنها این ویروس عجیب را کشف و تولید کردند. اما این واکسن ها بر اساس معیارهای علمی دقیق و روز تولید می شوند.


743c26e8 a382 43f0 bf42 4a287c239535 خبر خاکستری

این فوق تخصص ریه در پایان سخنان خود تصریح کرد: بنابراین با توجه به سابقه قوی کشورمان در زمینه واکسیناسیون، شرکت های مختلفی که در دو سال اخیر در زمینه تولید واکسن زحمات زیادی کشیده اند باید به بهترین نحو کار خود را انجام دهند. در تولید یک واکسن کاربردی کوشا باشید و کوشا باشید.

اما اگر به صورت یک طرفه و بدون مطالعه گزارش های تهیه و منتشر شده از مراحل مختلف واکسیناسیون و فقط برای تبلیغ واکسن های ایرانی به میدان بیاییم، کار بسیار اشتباهی انجام داده ایم که قطعاً جنبه های منفی آن بیشتر نمایان می شود. اما با توجه به اینکه کشور ما سابقه طولانی واکسیناسیون در جهان را دارد، با همین حمایت صحبت می کنیم و با نگاهی به اثرات مثبت واکسن های ایرانی که توسط درصد قابل توجهی از هموطنان تزریق و دریافت شده است، این واقعیت است. تا حد زیادی واکسن های داخلی ما کارایی بالایی را نشان داده اند. اما به شرطی که اینجا رها نشود و سازندگان با استقامت و صبر و امید از سر راه بروند، انشالله با اتکا به این دانش پیشرفته و سابقه طولانی واکسیناسیون، روزی فرا می رسد که واکسن های ایرانی کرونا ویروس را آلوده می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید