رویدادهای تولید محتوای دیجیتال؛ فرصتی بی نظیر برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان

ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783171

رویدادهای تولید محتوای دیجیتال؛ این فرصتی بی نظیر برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان است که در چند سالی که از بسیج ملی می گذرد به وضوح دیده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم، سومین مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج فردا 21 تا 23 آبان ماه در سراسر کشور برگزار شد و خلاء این گونه برنامه ها در کشور به خوبی احساس می شود.
برنامه هایی که گروه های جوان و فعالان این عرصه را متحد می کند و در مسیری که نیاز کنونی کشور است گام برمی دارد.
در واقع امروزه فضای مجازی به یکی از اهرم های قدرت در هر کشوری تبدیل شده است، سازماندهی افکار عمومی و شناسایی روحیات و رفتار انسان ها در سراسر جهان توسط فضای مجازی تضمین می شود.
در این میان کشورهایی مانند آمریکا با سرمایه گذاری هنگفتی در این زمینه موفق به سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی که در واقع شبکه های جاسوسی و اطلاعاتی آنهاست، شده اند.
اگرچه کشورهایی مانند چین و ژاپن موفق شده اند برنامه های محلی خود را در کشور خود راه اندازی کنند که می تواند الگویی برای کشور ما باشد، اما همچنان استعمارگرانی مانند آمریکا در این زمینه بی نظیر هستند.
شکستن این وابستگی و خنثی کردن توطئه های دشمنان در این عرصه مستلزم شناسایی، تربیت، آموزش و حمایت از استعدادهای جوان است.
از این رو برگزاری رویدادهای دیجیتال را می توان یکی از فرصت های بی نظیری دانست که امیدواریم بتوانیم استعدادها و نخبگان این حوزه را کشف کنیم.
وی در عین حال برگزاری سومین مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج قم را به عنوان نمونه برشمرد که به خودی خود منجر به افزایش و شناسایی افراد فعال در این حوزه شده است تا جایی که برخی نهادها و سازمان ها نیز ارائه می دهند. همکاری در این زمینه


درخواست معاون حمل و نقل و جابجایی شهرداری کوم از فعالان فضایی برای ایجاد دو برنامه برای شهروندی دیجیتال


مسعود طبیبی در مراسم اختتامیه سومین مرحله استانی رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج قم با اشاره به اهمیت ورود جوانان به عرصه تولید محتوا در فضای مجازی گفت: دارم.
وی ادامه داد: واقعاً در کوم جایی برای چنین برنامه هایی وجود ندارد و هر ساله باید برنامه های مختلفی در این منطقه برگزار شود.
طبیبی به ظرفیت شهر کوم اشاره کرد و گفت: سیتی کوم شهری است که از همه کشورها امکان تردد دارد و در این راستا نیازمند تغییر ناوگان تاکسیرانی خود هستیم.
وی افزود: ناوگان تاکسیرانی باید اطلاعات فرهنگی و تاریخی را به صورت آنلاین و دیجیتال در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهد که در این حوزه نیازمند فعالانی در فضای مجازی هستیم تا با ایجاد رسانه های دیجیتال و برنامه نویسی اطلاعات را در اختیار مسافران تاکسی قرار دهند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کوم گفت: شهروندانی داریم که در این سال ها به آنها توجه نکرده ایم و یکی از این گروه ها نابینایان هستند که باید به آنها خدمت کنیم. شهر و مکان های عمومی را برای این دسته از افراد آسان کنید.

به درخواست مدیرکل کانون پرورش فکری کوم از فعالان فضای مجازی برای تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان


حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری استان قم در مراسم اختتامیه سومین مرحله استانی رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال در بسیج قم با اشاره به اهمیت برگزاری این رویدادها گفت: این برنامه ها استعدادها و استعدادها را شناسایی می کند. خلاقیت جوانان این مرز و بوم».
وی ادامه داد: از همه فعالان این عرصه می خواهم در تولید محتوای کودک و نوجوان نقش پیشرو داشته باشند.
حجتی افزود: در صورت ارائه طرح و محتوای مناسب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوم آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

در واقع باید گفت که این اتفاقات علاوه بر افزایش محتوا و تولید، می تواند سکوی پرتابی برای فعالان این عرصه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید