عاشورایی شجاعی به چاپ پنجاه و چهارم رسید


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889777

انتشارات نیستان چاپ پنجاه و چهارم کتاب «پدر، عشق و پسر» اثر سید مهدی شجاعی را منتشر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کتاب پدر، عشق و پسر نوشته سید مهدی شجاعی با فرازهایی از زندگانی حضرت علی اکبر بن الحسین (ع) به تازگی در پنجاه و چهارمین چاپ خود توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

وقایع از نگاه اول شخص و از زبان اسب «عقاب» روایت می شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی مره، مادر گرامی حضرت علی اکبر (ع) است. فصل های کتاب «مجلس» نام دارد و داستان شامل ده فصل است که در هر فصل عقاب صحنه ای از زندگی حضرت علی اکبر (ع) را با زبانی احساسی و دلنشین روایت می کند و آخرین فصل ها به شهادت آن حضرت اختصاص دارد. در کربلا

هر بخش از زندگانی پیامبر(ص) که در ده مجلس ارائه می شود، در پایان هر مجلس به نحوی به واقعه کربلا مرتبط و منسوب است و بدین ترتیب همه مجلسی ها رنگ عاشورایی خود را حفظ می کنند. داستان از چگونگی رسیدن عقاب به حضرت علی اکبر شروع می شود و مجلس دوم تصویری از ولادت ایشان ارائه می دهد. تجمعات زیر مربوط به وقایع امنیت سپاه عمر سعد به پیامبر، حمایت او از مردم خیام قبل از حضرت عباس، صحنه های پوشیدن لباس رزم و هدایت آنان به میدان توسط امام و… است. در پایان کتاب، منابعی که برهه‌های تاریخی از آن استخراج شده‌اند، به تفصیل بیان شده است و متن داستان تدوین شده است.

در این کتاب می خوانیم:

رابطه این پدر و پسر عجیب بود. فکر نمی کنم این همه تعلق، این همه عشق، این همه انسانیت و این همه فداکاری بین یک پدر و یک پسر در تمام دنیا وجود داشته باشد. من همیشه از این ارتباط شگفت زده می شوم. گاهی احساس می کردم رابطه حسین با علی اکبر فقط رابطه پدر و پسری نیست. رابطه باغبان با زیباترین گل آفرینش است، رابطه عاشق و معشوق است، رابطه دو عاشق و همدلی جدایی ناپذیر است. احساس می کردم رابطه علی اکبر با حسین فقط رابطه پسر با پدرش نیست. رابطه امام و امام، رابطه مرید و مراد، رابطه عاشق و معشوق، رابطه عاشق و معشوق است و اگر کفر نبود، می گفتم که این رابطه بین عابد و معبود است.

دیدگاهتان را بنویسید