عاملان فاجعه افغانستان را شناسایی و مجازات کنید


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833780

مدیر حوزه علمیه در بیانیه ای جنایت هولناک مزارشریف افغانستان را محکوم و بر شناسایی و مجازات عاملان آن تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این مراسم جنایت هولناک مزارشریف افغانستان را محکوم کرد و بر شناسایی و مجازات عاملان آن تاکید کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:


به نام خدا


جنایت هولناک و غم انگیزی که منجر به شهادت و مجروح شدن بسیاری از مظلومان، مسلمانان، شیعیان و نمازگزاران مسجد سه طبقه شهر مزار شریف افغانستان شد، بی شک خشم علمای بزرگ، سمینارها، مسلمانان جهان و جهان را برانگیخته است. دنیای آزاد اقدام تروریستی داعش و گروه های تکفیری در آستانه لیالی قدر و ماه مبارک رمضان نشان دهنده عمق نفرت و نفرت آنها از اصل اسلام و عزت مسلمانان و ظلم و بی رحمی شدید آنهاست.


بی شک حفظ و حراست از جان، مال و ناموس مردم عزیز افغانستان مسئولیت مهمی است که نهادهای مسئول و مطالبه گر این کشور باید با دقت و حساسیت به آن عمل کنند و این امر نه تنها با یک دولت فراگیر بلکه با دولت فراگیر نیز مهم است. مشارکت مدنی این ملت سرافراز و آباد. عزم ملی محقق نخواهد شد.


اکنون که توطئه استکبار بی شرمانه به ساحت مقدس قرآن کریم توهین کرده و مسلمانان و نمازگزاران مسجدالاقصی و فلسطین را با افتخار به قتل رسانده و اخوان المسلمین برادران و خواهران افغان را در افغانستان هدف قرار داده و جنگ و جنگ ایجاد می کند. ترورهای مذهبی و به ویژه علمای این خطه سرافراز، این حادثه تروریستی را قویا محکوم کرده و موضعی صریح و جدی برای جلوگیری از تکرار این گونه فجایع و کشتار مردم بی دفاع اعلام کنند.


مرکز مدیریت حوزه های علمیه این حادثه را به مردم شریف، نجیب، شجاع و مظلوم افغانستان، علما، بزرگان و حوزه های علمیه این کشور سرافراز و پایدار و بازماندگان محترم شهدای حادثه تسلیت عرض می نماید. این امر شناسایی و مجازات عاملان، عاملان و عاملان آن است و از دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه انتظار دارد این گونه اعمال شرورانه را به شدت و قاطعانه محکوم کرده و از نهادهای بین المللی نتیجه و احقاق حقوق مردم شریف کشور را مطالبه کنند. افغانستان.


به روح پاک همه شهدای امت اسلامی، محور مقاومت و شهدای این حادثه درود می‌فرستیم و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و سلامتی مجروحان و عزت و اجر جزیل مسئلت داریم. افتخار امت اسلامی و کشور عزیز افغانستان.


علی رضا اعرافی


مدیر حوزه های علمیه

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید