عامل حادثه متروی تبریز هنوز مشخص نشده است/ هوشیار قول داده است که انتصاباتش تخصصی شود.


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878339

دهگانژاد گفت: عامل سقوط مترو تبریز هنوز شناسایی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح اله دهگانژاد در گفت و گو با تبریزبیدار درباره حوادث پس از حادثه سقوط مترو قونقا در دی ماه سال 99 گفت: بعد از این حادثه گفتند دو سه ساعت دیگر مشکل حل می شود. نه تنها حل نشده، بلکه حتی مقصر نیز شناسایی نشده است.»

وی افزود: زمانی می گفتند 80 درصد سازمان قطار شهری و 20 درصد شرکت بهره بردار راننده و مقصر هستند و اخیرا مطالب دیگری گفته شده است. خوش شانس بودیم که در زمان حادثه قطار مسافربری نبود.

رئیس کمیسیون تحقیقات و نظارت شورای شهرداری تبریز به مشکلات سازه ای در پروژه مترو اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال باید تونلی در آنجا احداث می شد و اکنون اگر بخواهند دوباره بسازند باید هزینه های اضافی نیز داشته باشد. متحمل شده و مترو باید به مدت یک سال بسته شود.


من به قول شهردار خوشبین نیستم

وی با تاکید بر لزوم تکمیل خط اول مترو تبریز گفت: شهردار می گوید یک سال دیگر خط اول آن به طور کامل افتتاح می شود اما خوشبین نیستم که یک سال دیگر بتوانند آن را تکمیل کنند.

دهگانژاد درباره وام متروی تبریز گفت: نه تنها بودجه ردیف اول به طور کامل اجرا شده، بلکه وام های اضافی نیز داده شده است. آرزوی من این است که وعده شهردار محقق شود اما خوشبین نیستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تبریزبیدار مبنی بر روند ادغام سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری مترو و انتصاب رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، گفت: ابلاغیه سازمان حمل و نقل ریلی به سازمان راهداری و حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز است. وزارت کشور سازمان حمل و نقل ریلی باید ایجاد شود و این مربوط به سال 1397 است.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: بودجه شهرداری تبریز در سال 1401 قرار بود بر اساس سازمان حمل و نقل ریلی تنظیم شود و شورا با توجه به این موضوع بودجه را تصویب کرد اما استانداری آن را نپذیرفت و عده ای مشکلات منجر به تاخیر شد.تبریز. در نهایت سازمان حمل و نقل ریلی تأسیس شد.


پاسخ غیر مسئولانه مدیرعامل سابق برای دفن 20 میلیاردی

وی با انتقاد از برخی اقدامات در روند راه اندازی مترو تبریز گفت: در حال حاضر 20 هزار میلیارد تومان زیر زمین مدفون است و نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. از مدیرعامل قبلی پرسیدیم چرا بعد از سه سال ایستگاه را پر کردند. او به جای پاسخ قانع کننده، گفت ایستگاه مترو پر است. سکوی نفت برداشته نشده است! این یک پاسخ کاملا غیرمسئولانه است!

رئیس کمیسیون نظارت و تحقیقات شورای شهرداری تبریز افزود: خط دوم مترو تبریز شروع به کار کرد و باید 25 متر در روز کار می کرد اما یک متر در روز کار می شود.


هوشار قول برگزاری جلسات تخصصی را داد

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر میزان تعامل شهردار تبریز و هماهنگی انتصابات با شورای شهر گفت: اصولا شهردار می تواند هر فردی را منصوب کند و حق تعیین استاندار متعلق به شهردار است. شهردار در انتصاباتش با من مشورت نکرده و نیازی نیست. در مورد سایر اعضا اطلاعی ندارم که با آنها مشورت شده است یا خیر.

دهقان نژاد گفت: آقای هوشیار قول دادند که همه انتصابات تخصصی باشد. یعنی افرادی را که در این زمینه تخصص دارند منصوب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید