عباس عبدی: با شعارهای پوچ به مجلس می روند و دنبال مشاغل چاق و جیپ می گردند/ انتخابات ضعیف نتیجه سبد ضعیف نامزدها است.

عباس عبدی: با شعارهای پوچ به مجلس می روند و دنبال مشاغل چاق و جیپ می گردند/ انتخابات ضعیف نتیجه سبد ضعیف نامزدها است.

عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با ایلنا گفت: وقتی سبد قوی برای نامزدها و برنامه ها وجود نداشته باشد طبیعتا مردم در انتخابات شرکت نمی کنند. پول.

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که رهبری بر انتخابات پرشور تاکید کرده اند، با توجه به آنچه در پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی کاندیداها و اعلام نظر قوه مجریه شاهد بودیم، گفت: کمیته ها چگونه می توان موضوع مشارکت پرشور را انجام داد. در مرحله اول به قانون قبلی برگردید و امکان ثبت نام مجدد را فراهم کنید. همچنین جایگزینی شوراهای اجرایی و تعدیل رویکردهای آنها در تأیید و رد صلاحیت ها و شرکت در انتخابات.

ناصر ایمانی: اعلام خطر می کنم، جریانی در کشور اعتقادی به «جمهوری» ندارد/می گویند همین اقلیت بودن نظام بس است.

رهبری در پاسخ به این سوال در ادامه بیانات خود اعلام کردند که ضعف انتخابات منجر به تشکیل مجلس ضعیف می شود. با توجه به اینکه برخی از چهره های تاثیرگذار ثبت نام نکردند و برخی از سوی هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند، چگونه می توان شاهد حضور افراد قوی برای تشکیل مجلسی قدرتمند بود، انتخابات ضعیف محصول سبد ضعیف کاندیداها است. در واقع وقتی کارنامه قوی برای نامزدها و برنامه ها وجود نداشته باشد، طبیعتا مردم در انتخابات شرکت نمی کنند. هیچکس برای خرید کالای بی کیفیت و غیر ضروری صف نمی کشد و پول خود را هدر می دهد. مشارکت مردم به کیفیت سبد کاندیدا بستگی دارد. بنابراین، در این شرایط و شرایط کنونی، طبیعی است که مجلسی بهتر از مجلس موجود تشکیل شود و حتی اگر به اندازه این مجلس نباشد و مجلس فعلی ضعیف ترین، ناموفق ترین مجلس پس از انقلاب باشد. و اگر همان مسیر انتخاباتی را ادامه دهد، انتخابات بعدی نیز به همان وضعیت فعلی خواهد رسید، بدیهی است.

وی در پاسخ به این سوال که برای تداوم نظام جمهوری با توجه به فرمایشات رهبری چه کسانی باید این شرایط را فراهم کنند و نقش ناظران و ناظران انتخابات چقدر مهم است، گفت: نمی دانم چه کسانی هستند؟ اما من فکر می کنم سخنان رهبری روشن است، دولت به هر شکل و هر کسی که مسئول آن باشد باید اطمینان حاصل کند که مردم مایل به شرکت در این انتخابات هستند. آنها باید محصولی را ارائه دهند که مردم مایل به خرید آن باشند.

وی تاکید کرد: مردم کالای خوب سیاسی می خواهند. در اینجا محصول ارائه شده برنامه و کاندیداهای مختلف از گرایش های مختلف کشور است و خرید رای است که مردم در صندوق می گذارند و در ازای آن رای، برنامه و نماینده مجلس را برای کشور می خرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید می کند: اما به نظر می رسد برنامه ای وجود دارد که اصلا برنامه ای نیست و تعدادی از افراد و کاندیداها بدون ارتباط تشکیلاتی و بدون داشتن برنامه می آیند، شعارهای پوچ و بی معنی می دهند و سپس به مجلس می روند. و دنبال کار می گردند و برای گرفتن جیپ می روند یا به قوانین اصل 85 متوسل می شوند یا کارهای دیگری انجام می دهند که هیچ سودی برای مردم ندارد و طرح مثبتی ندارند. بنابراین بعید است که وضعیت فعلی انتخابات ادامه یابد. مردم باید به آن پاسخ مثبت بدهند و دولت تصمیم بگیرد که چگونه می خواهد این مشکل را حل کند.