عجیب اما واقعی؛ تغییر شگفت انگیز در تراکتور

عجیب اما واقعی؛  تغییر شگفت انگیز در تراکتور

چک کردن تراکتور هر سال چیزی جز شیفت های مختلف و نام های مختلف نیست! تیمی که تا سال گذشته برای قهرمانی در لیگ می جنگید، حالا در پایان سال 1400 برای فرار از سقوط دست و پنجه نرم می کند و احتمالا در سال 1401 روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت.

صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان تنها موفقیت تراکتورسازی در سال 1400 است

نگاهی اجمالی به تراکتورسازی در سال 1400 نشان می دهد که این تیم پرطرفدار تبریزی در سال 1400 با نتایج نسبتا خوبی شروع کرد و از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. زمانی که این تیم با هدایت رسول خطیبی با 2 برد و 4 تساوی موفق شد با بی اعتمادی راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود اما در این مرحله تراکتورسازی که این بار فیروز کریمی را روی نیمکت خود می دید، مغلوب شد. النصر خداحافظی کرد آنها اهل آسیا بودند.

آغاز فصل بیست و یکم و آغاز روزهای تلخ پرشور

تراکتورسازی که در فصل بیستم وضعیت بسیار بهتری نسبت به فصل جاری لیگ برتر داشت، در مرداد ماه سال گذشته بیستمین دوره مسابقات قهرمانی را با 45 امتیاز و مقام چهارم به پایان رساند اما با شروع فصل بیستم در مهرماه روزهای تلخ سرخپوشان را در تبریز آغاز کرد. شد. این تیم تا پایان هفته بیست و سوم با 17 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و از تیم جنگنده سال های گذشته به تیمی در منطقه سقوط تبدیل شده است.

عجیب اما واقعی؛ تغییر 6 مربی در یک سال!

انتقال 6 مربی به مدت یک سال؛ رکورد جدید تراکتورسازی در تغییر سرمربی! تراکتوری هایی که در چند فصل اخیر در تغییر سرمربی فوتبال کشور پیشتاز بودند، حالا رکورد 1400 خود را بهبود بخشیده اند! زنوزی و مدیران باشگاه تبریز که علاقه زیادی به جابجایی مربی نشان می دادند، از سال 1400 با رسول خطیبی شروع کردند و پس از آن فیروز کریمی، فراز کمالوند، فیروز کریمی (برای دومین بار)، زونیمیر سولدو و ارتاگرول ساغلام به عنوان سرمربی تیم شدند. تبریزی نشست تا این تیم در یک سال حضور 6 مربی را محک بزند. حاصل آن حضور تراکتور در لیگ سیزدهم و نتایج تلخ این تیم در هفته های اخیر است.

عبور از 1400 با 122 روز تعطیل

در سال 1400 تراکتور همچنان مانند سال های اخیر درگیر بدهی ها و مطالبات خارجی بود. این تیم که در سه سال گذشته تقریباً به تمام بازیکنان و مربیان خارجی خود بدهکار بود، سال گذشته حدود 100 میلیارد تن برای افتتاح پنجره نقل و انتقالات هزینه کرد. رقمی شگفت انگیز که اگر مدیریت شود بیشتر مشکلات فعلی باشگاه حل می شود.

میمبا، مازولا، استوکس، کنستانت، پاتریک دی وایلد، لی هری اروین، کوین فورچون و آکاش حمزاوی تنها برخی از طلبکاران باشگاه تراکتورسازی در سال گذشته بودند که در مقطعی موفق به بستن پنجره نقل و انتقالات شدند. احکامی که منجر به بسته شدن پنجره 122 روزه بین المللی تراکتور در سال 1400 شد!

یک کار پر سر و صدا که نیمه تمام شده بود

مشکلات و بدبختی های فراوان هواداران تراکتورسازی سرانجام در آذر ماه سال 1400 منجر به ورود مسئولان استانی به مالکیت این باشگاه شد و پس از جلسات متعدد اعلام شد که به زودی مالکیت این باشگاه به زنوزی واگذار و به شرکت مس واگذار خواهد شد. اما پس از گذشت چندین ماه از این وعده ها، هیچ پیشرفتی در روند واگذاری حاصل نشد و این اتفاق عملا به فراموشی سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید