عجیب اما واقعی؛ تراکتور قربانی قانون نامرئی! + تصاویر


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820776

تیم فوتبال امید تراکتورسازی طبق یک قانون نانوشته جواز حضور در فینال لیگ برتر باشگاه های کشور را کسب نمی کند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، امیدهای تراکتورسازی در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر باشگاه های کشور با قبول شکست به عنوان میهمان مقابل تیم اهواز از راهیابی به دیدار فینال بازماندند.

فارغ التحصیلان حیدر جعفری که در تبریز با یک گل تیم اهوازی را شکست دادند، در بازی برگشت در خانه شکست خوردند و وقت اضافه گرفتند.

در وقت اضافه تراکتورسازی 2 گل وارد دروازه تیم میزبان کرد، اما دو بار در سمت مقابل دروازه را باز کرد تا در پایان وقت اضافه 3 بر 2 میزبان پیروز شود.

با این نتیجه تراکتورسازی باید با قانون گلزنی در خانه حریف برنده بازی اعلام می شد که عدم رعایت این قانون در وقت های اضافه منجر به ضربات پنالتی شد.

در ضربات پنالتی اما تراکتورسازی با نتیجه 3 بر یک مغلوب اهواز شد تا راهی دیدار فینال نشود.

تراکتورسازی پس از این دیدار نسبت به عدم احتساب قانون امتیازگیری در وقت های اضافه که خلاف قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بود، اعتراض کرد و به قوانین فصل جاری استناد کرد که البته نگفته بود. هر چیزی در مورد اضافه کاری

تراکتورسازی همچنین به بازی اخیر بین کامرون و الجزایر در مقدماتی جام جهانی اشاره کرد که به شیرهای آفریقایی اجازه داد تا در وقت های اضافه با استفاده از قانون گلزنی خانگی به جام جهانی راه پیدا کنند.

اما سازمان لیگ در واکنش به این اعتراض اعلام کرد که در ابلاغیه رسمی به هیئت های فوتبال استان های مختلف درباره قانون گلزنی در خانه حریف، اشتباه تایپی رخ داده و این قانون به صراحت بیان نشده است. (تصویر اول)

سازمان لیگ تصویر دوم را در این خصوص ارائه کرد که بر اساس آن در ماده 10 آیین نامه پلی آف آمده است: در صورت مساوی بودن دو تیم در تعداد گل های داخل و خارج از خانه، وقت اضافه لحاظ می شود. نتیجه در وقت اضافه شامل بازدید نمی شود.

این در حالی است که در قوانین سایت لیگ درباره مسابقات رده های سنی، نحوه محاسبه قانون گل های زده شده در وقت اضافه مشخص نیست (شکل 3) و تراکتورسازی به نوعی قربانی قانونی شده است. وجود ندارد!


eb60ce46 f222 462c bf92 71079d9bcdef خبر خاکستری


c1cc8bfb 1863 4d2f a57f eba289edb950 خبر خاکستری


9cbc6c31 a987 403b 8cd6 6cd0f11c40d0 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید