نقش جالب ستاره محبوب برانکو در پرسپولیس; مرد نامرئی

نقش جالب ستاره محبوب برانکو در پرسپولیس;  مرد نامرئی

کمال در ابتدای فصل از مصدومیت بازگشت و به گفته خودش حتی به مرز خداحافظی هم رسیده است. آن روزها پرسپولیس باید با زوج سرلک اسد در خط هافبک بازی می کرد اما وقتی خرید جدید پرسپولیس در این تیم جا نیفتاد، نگاه ها دوباره به سمت کامبیا رفت. او در هفته ششم برای اولین بار در ترکیب اصلی به میدان رفت و در دربی هم حضور داشت اما نتوانست کادر فنی را برای بازگشت به نیمکت راضی کند.

کمال در دیدار سرنوشت ساز هفته دوازدهم مقابل سپاهان به جمع تیم اضافه شد و یک گل سه امتیازی برای تیمش به ثمر رساند. نتیجه ای که به پرسپولیس کمک کرد یکی از حریفان مستقیم خود را شکست دهد. او با این گل موقعیت خود را در خط هافبک تثبیت کرد و باز هم هافبک اصلی پرسپولیس جلوی خط دفاعی شد. او در هفته هفدهم موفق شد دروازه نساجی را باز کند و نشان داد گلش به سپاهان اتفاقی نبوده است. گل کامیابی نیا به رفسنجانی دومین گل پرسپولیس در دیدار حساس هفته بیستم بود و به شاگردان گل محمدی کمک کرد تا در پایان نیمه اول به رختکن بروند.

هر سه ضربه کامیابنیا در این فصل سردرد و بسیار شبیه به هم بودند. گل او به سپاهان و نساج حاصل نقطه کور خط دفاع حریف در نیمه دوم بود. تمرکز مدافعان حریف روی چهره های تهاجمی پرسپولیس مانند عبدی، ترابی و امیری است و کمال معمولا وقتی ناگهان به محوطه جریمه اضافه می شود، مدافعی را در کنار خود نمی بیند. او در صحنه این دو گل موفق شد با چشمان باز توپ را بدون ایجاد مزاحمت به دروازه بکوبد.

گل کامیابینیا به مس هم با ضربه سر بود اما این بار در موقعیتی متفاوت قرار گرفت. تمام بازیکنان پرسپولیس که منتظر ارسال پهلوان بودند شش قدم به داخل منطقه رفته بودند، اما او خود را در حال جمع شدن در منطقه دید و جدا شد و چند قدم عقب تر نزدیک نقطه پنالتی ایستاد تا دوباره مزاحم او نشود. کمال سابقه بازی در خط حمله را نیز در نوجوانی دارد و شاید این هنر جدایی از مدافعان حریف که مختص مهاجمان است، ریشه در همان سال ها داشته باشد.

شاید کامیابی نیا در 33 سالگی در 33 سالگی بازی نکرده باشد اما گل های دور از انتظار او در این فصل، ایکس فاکتور پرسپولیس بوده که هر از گاهی به کمک این تیم می آید و راه را برای پیروزی هموار می کند. او بیشترین گل را در لیگ هفدهم دارد که در 26 بازی 5 گل به ثمر رساند اما در این فصل نسبت به دقایق حضورش در زمین 3 گل در 14 بازی به ثمر رسانده است. برای کادر فنی پرسپولیس که چندان از وضعیت خط حمله خود راضی نیست، گل های تصادفی کمال می تواند در دیدارهای سخت تعیین کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید