عجیب ترین انتخاب فدراسیون برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران

عجیب ترین انتخاب فدراسیون برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران

با وجود علاقه وزیر ورزش و جوانان برای سپردن هدایت تیم ملی در جام ملت های 2023 به کارلوس کی روش، نام سه گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی در فدراسیون فوتبال مطرح شده است.

البته انتخاب هر یک از این سه گزینه برای هدایت تیم ملی به نظر اعضای هیئت مدیره بستگی دارد.

گزینه اول کسی نیست جز جواد نکونام. مربی ای که در جام جهانی 2022 نامزد حضور در کنار کارلوس کی روش شد که در نهایت این سمت را نپذیرفت. فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت بعداً جواد نکونام برای هدایت تیم ملی به عنوان سرمربی این تصمیم را اجرایی کند. البته مهدی تاج پس از بازگشت به فدراسیون فوتبال گفت که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در جام جهانی است و جواد نکونام نیز هدایت تیم ملی برای جام ملت ها را بر عهده خواهد داشت.

جواد نکونام این بار کار سختی برای جدایی از فولاد و حضور در تیم ملی ندارد چرا که جام ملت ها دی ماه سال آینده برگزار می شود و از طرفی در ماه های آینده تا پایان جام ملت ها برگزار می شود. لیگ، مسابقات داخلی بدون توقف دنبال می شود و تیم ملی نمی تواند برنامه داشته باشد.

دومین گزینه برای هدایت تیم ملی امیر گالنویی است. مربی ای که در گذشته یک بار تیم ملی را در جام ملت ها هدایت کرده و به دلیل شکست در ضربات پنالتی از روی سکو بازمانده است. سرمربی گل گل همیشه گفته تیم ملی منتظر او نبود. امیر کلانویی که سرمربی تیم سپاهان بود نیز مورد توجه ملی پوشان قرار گرفت و سپاهان با جدایی و حضور او در اردوی تیم ملی مخالفت کرد.

و سومین گزینه تیم ملی که مطرح شد ساکت علمی است. مربی جوان تیم هوادر که در سال های اخیر دو بار با تیم های تراکتور و نساجی جام حذفی را به دست آورد و در این دو تیم مربیگری بازیکنان بزرگی چون احسان حاج صفی، اشکان دژاقه، مسعود شجاعی، علیرضا حقیقی و … را برعهده داشت.

به نظر می رسد اگر فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد مدیریت تیم ملی را به یک مربی بومی بسپارد، شانس جواد نکونام برای کسب این پست بیشتر از امیر گلنوی و ساکت الهامی است.

دیدگاهتان را بنویسید