عدالت یکی از کشورهای عقب مانده است / دست دلالان قطع شده است

زمان: 19:08
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776176

رئیس جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای عقب مانده را مشکل عدالت خواند و گفت: دولت تلاش می کند دست دلالان را در همه زمینه ها قطع کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجالاسلام ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در دیدار با علما و نخبگان استان فارس افزود: داشتن زندگی انسانی و الهی.

وی افزود: حیاتی که برای انسان در نظر گرفته شده زندگی انسانی و الهی اوست و آنچه انسانیت انسانی به آن وابسته است زندگی خوب است.

وی گفت: “اگر امروز از حافظ شیرازی یاد کنیم ، عظمت او از پرتو مطالعه قرآن گرفته می شود و اگر از ملاصدرا شیرازی ، میرزا شیرازی و دیگر حکیمان بزرگ ، شاعران و فیلسوفان نام ببریم ، همه آنها به این قله رسیده اند. در پرتو زندگی انسان “.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید دستگب در پرتو آموزه های قرآن و زندگی طبیعی الهی به این مقام رسید.

حجالاسلام رئیسی گفت: 15 هزار شهید استان فارس برای یادگیری قرآن و بهره مندی از هدایت الهی در این قله قرار گرفتند و همچنین به ما پیام می دهند و ما را به تعالی فرا می خوانند.

وی گفت: پیام 15000 شهید این منطقه این است که ما در راه روشنگری قدم گذاشته ایم و اگر می خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید ، این راه است و اگر می خواهید در راه باشید مسیر آتش را دنبال کنید و به سمتی بروید که زندگی شما در آن روشن شده است. باش ، این راه الهی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: راه الهی و آسمانی منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حرکت در جهت گام دوم و جبران عقب ماندگی گفت: یکی از کشورهای عقب مانده بحث عدالت است.

حجالاسلام رئیسی با اشاره به اینکه البته کارهای زیادی در سطح کشور و فارس انجام شده است ، افزود: شیراز قبل از انقلاب شهری نبود و چهره متفاوتی دارد اما آنچه نیاز است عدالت اجتماعی است تا همه تحولات را تحت الشعاع قرار دهد.

وی افزود: فارس مرکز کشاورزی ، صنعت ، گردشگری و … است. و این استان نباید با جوانان تحصیلکرده خود مشکل بیکاری داشته باشد ، اما از اولین ساعات حضور دولت در فارس ، مشکل اصلی فارس بیکاری است و دولت باید همچنان به ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان تحصیل کرده ادامه دهد.

رئیسی گفت: “همه بخش ها در ایجاد اشتغال دخیل هستند و همه دستگاه های اجرایی باید برای ایجاد شغل با هم همکاری کنند ، در حالی که مشکل خانواده های کم درآمد مشکل معیشت است.”

واکسیناسیون و امرار معاش از اولویت های دولت است

وی افزود: اولین اولویتی که در دولت به آن پرداخته شد بحث واکسیناسیون بود و ما سعی کردیم در اسرع وقت جامعه را واکسینه کنیم اما اولویت دوم بحث معیشت است و تلاش می کنیم تجارت مردم رونق داشته باشد. “

به گفته وی ، در سال تحصیلی جدید دانشگاه ها بازگشایی می شوند و به زودی مدارس بازگشایی می شوند و پس از این رویداد خواهیم دید که تجارت به چرخه تولید باز می گردد و رونق کسب و کار با حمایت مردم ایجاد می شود. فارس یکی از استانهای مهم کشور از نظر تولید را دارد.

دولت دست دلالان را قطع می کند

رئیس جمهور تاکید کرد: استاندار فارس باید زمینه عرضه صنایع دستی را فراهم کند و مردم بتوانند بدون حضور دلالان کالای خود را عرضه کنند و دولت سعی می کند دست دلالان را در همه زمینه ها قطع کند. و با توجه به اینکه دولت یک ملت است ، همه مردم باید برای حل مشکلات موجود با دولت همکاری کنند.

به گفته مدیر عامل ارشد کشور ، باید امکانات مختلف استان فارس احیا شود و مشکل بیکاری در استان فارس حل شود تا مشکل استان فارس حل شود در حالی که هرگز قابل قبول نیست که کارخانه ای در استان فارس فعالیت کند. به مدت هشت سال در انتظار دریافت تسهیلات و تنها 13 درصد پیشرفت فیزیکی. در استان فارس ، یک سوال اساسی وجود دارد که چرا این کارخانه با استفاده از همه مردم فارس در محصولات آزمایشی تعطیل شد.

وی تاکید کرد: مشکلات مردم باید به هر طریق ممکن حل شود.

مدیر حوزه می تواند کار را انجام دهد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی از افراد گمان می کنند که سفرهای روستایی می تواند ارزشمند باشد و باید بگویم که اگر به استان سفر نکنم و به عنوان مثال از کارخانه ای که تعطیل شده است دیدن نکنم. هشت سال ، این کارخانه چگونه کار می کند؟ “

رایس گفت: “من فکر می کنم مدیر میدان می تواند کار را انجام دهد ، این مدیر در اتاقش بنشیند و فیلمی برایش بیاورد که م effectiveثر نیست ، اما مدیر باید به میدان بیاید.”

وی گفت: ما مبلغ وام را قول می دهیم و اگر اعتباری وجود نداشته باشد برای سال آینده قول می دهیم اما در نهایت این مشکلات باید حل شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: به عنوان مثال روستایی به دلیل 15 کیلومتر آبرسانی متوقف شده است و سفر چنین مشکلات کوچکی را برطرف می کند ، بنابراین مصمم هستیم در بین مردم حضور داشته باشیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید