تفاوت قیمت تراکتور 200 میلیونی در بازار آزاد/ دلالان در حال جابجایی هستند و کشاورز دست خالی مانده است.

ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790836

اختلاف قیمت 200 میلیون تنی تراکتور در کارخانه با بازار آزاد باعث شده تا این بازار به جولانگاه دلالان تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی: تفاوت قیمت خودروهای داخلی درب کارخانه و بازار آزاد باعث رواج قرعه کشی خودرو در این سال ها شده است، به گونه ای که بسیاری از مردم در خرید خودرو با این قرعه کشی ها بیش از 20 تا 100 میلیون تن پس انداز می کنند و برخی با خرید خودرو، با فروش آن در بازار آزاد سود خوبی به دست می آورند.

این مشکل مدتی است که در خرید و فروش تراکتور نیز وجود دارد و در حالی که تراکتور در کارخانه با قیمتی نزدیک به 420 میلیون تن به فروش می رسد، قیمت تراکتور در بازار آزاد نیز به 600 میلیون تن می رسد و این مشکل بسیاری را به دنبال قرعه کشی و فروش تراکتور در بازار آزاد کرده است.

این اختلاف قیمت باعث شده است که بسیاری از دلال ها از روی طمع سود بیشتر از بازار خودرو راهی بازار تراکتور شوند و بسیاری از کشاورزان تراکتور را کنار بگذارند.

قیمت گذاری نظارتی عاملی در افزایش تقاضا است

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با آناج در این خصوص گفت: قیمت تراکتورها مانند خودرو است و به همین دلیل قیمت آزاد تراکتور با قیمت کارخانه متفاوت است.

وی ادامه داد: قیمت واقعی تراکتور با قیمت تعیین شده توسط دولت به دلیل گرانی قطعات و مواد اولیه متفاوت است و این مشکل منجر به افزایش تقاضای غیرواقعی برای تراکتور می شود.

db7e7f4d 308e 48cc 9986 5cc33ecdfb99 خبر خاکستری

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه سیاست های خرید و قیمت گذاری نیاز به تغییر دارد، گفت: با حمایت از تولید انبوه و تغییر قیمت های سفارشی، این بازار دیگر برای تجار به صرفه نخواهد بود و تراکتور به دست کشاورزان می رسد. قیمت های واقعی

تراکتور تبریز ظرفیت تامین نیازهای خانوار را دارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت واردات تراکتور باعث عدم تعادل عرضه و تقاضا شده است، گفت: میزان تولید تراکتور در تبریز بیش از تقاضای داخلی و وارداتی نیست، اما دلیل این عدم تعادل عرضه و تقاضا تفاوت قیمت هاست. .

حجت الاسلام میرتاج الدینی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که دو قیمت درب کارخانه و بازار آزاد تفاوت چشمگیری داشته باشد، میزان تقاضا از سوی دلالان افزایش می یابد و تراکتور به دست کشاورزان واقعی نمی رسد، بنابراین باید قیمت گذاری منظم متوقف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید