عدم ارائه گزارش حسابرس و خزانه دار قبلی/ تایید سوابق مدیریت و دستورالعمل هیات ورزشکاران


ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907043

جلسه فوق العاده فدراسیون وزنه برداری برگزار شد

جلسه فوق العاده فدراسیون وزنه برداری با حضور اعضای جلسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست فوق العاده وزنه برداری فدراسبون با حضور اعضای مجمع از جمله روسای هیئت های استانی در هتل المپیک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسین مغی دبیر فدراسیون ضمن خیرمقدم به حضار و نمایندگان مجمع به بیان شرایط پرداخت. وزنه برداری آنها صحبت کردند. دبیر فدراسیون وزنه برداری وی در خصوص برگزاری این جلسه اظهار داشت: با وجود تلاش و پیگیری های انجام شده متاسفانه هیچ سند و مدرکی نداشتیم و نه خزانه دار و نه حسابرس قبلی در زمان تصدی علی مرادی رئیس جمهور سابق هیچ کدام تمایلی نداشتند. تا گزارش مالی را در اختیار ما بگذارد و ما مجبور شدیم به جای مجمع سالانه یک جلسه فوق العاده برگزار کنیم.

سپس سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون گزارش مختصری از وضعیت فدراسیون ارائه کرد و اظهار داشت: امیدوارم در کوتاه مدت اعتماد شما گام های بلندی برای آینده برداریم. وزنه برداری کارآمد باشد در همان دوره علاوه بر مصوبات مختلف جمع آوری کمک های مالی، با یک حامی به توافق رسیدیم و برای تجهیز و تامین مالی هیئت ها از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور نیز موافقت دریافت کردیم. با وجود مشکلات فراوان و با اینکه حداقل امکانات را نداشتیم، سعی کردیم اردوها و اعزامی ها را به صورت منظم و با بالاترین کیفیت برگزار کنیم.

وی با اشاره به دستاوردها گفت: وزنه برداری بانوان در این مرحله عملکرد خوبی داشته است و امیدواریم در المپیک بعدی مدال بگیریم. رایزنی هایی در بخش بین المللی انجام شده و قول هایی برای کسب مقام در انتخابات آتی فدراسیون آسیا به ما داده شده است. ایران یکی از قطب های مهم وزنه برداری آسیا و جهان است و این مشکل را در سطح بین المللی می شناسند.

وی به نقش همدلی و اتحاد برای پیشرفت اشاره کرد وزنه برداری وی بیان کرد: باید بپذیریم که ممکن است همه جا اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما همه باید خانواده با عزت و گذشت کنار هم باشیم و اجازه ندهیم که هیچ فردی بر ما تکلیف کند. بیایید با همدلی و هم افزایی برای بهتر شدن وزنه برداری تلاش کنیم.

مریم کاظمی پور معاون توسعه بانوان وزارت ورزش در مجمع فوق العاده فدراسیون وزنه برداری سخنرانی کرد و به دستاوردهای دختران اشاره کرد وزنه برداری وی گفت: نتایج تلاش دختران در عرصه آسیا را تحسین می کنم. با در نظر گرفتن مشارکت آقایان برای ارتقای سطح بانوان، امیدوارم با اقدامات تکمیلی مانند شرکت در دوره های بین المللی به سطح فنی مطلوب در دانش فنی مربیگری و استقلال لازم در این زمینه برسیم.

وی افزود: همه باید سعی کنند در حوزه تخصصی خود افکار را تبیین و شفاف کنند تا ورزشکاران و چهره های آن رشته در معرض بازی هایی که در روزهای اخیر جوانان را تهدید می کند قرار نگیرند.

کاظمی پور بر توجه بیشتر به حوزه بانوان تاکید کرد و گفت: این رشته اگرچه مدال آور بوده و آسیب هایی را برای بانوان به همراه داشته است، اما اکنون که این رشته مورد تایید قرار گرفته و بانوان در آن مشغول به فعالیت هستند، باید تلاش و توجه بیشتری به حوزه بانوان شود. یکی از نکات جالب برای ورزشکاران این رشته سطح تحصیلات دختران است وزنه برداری خوب.

در ادامه جلسه اساسنامه بررسی و مصوبات رای گیری شد.

آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی نیز مدال قهرمانی را به عنوان تجربه مدیریتی تشریح کرد و گفت: پیشنهاد می کنم مدال های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی 3 سال سابقه مدیریت و آسیایی و جهانی باشد. مدال ها 2 سال سابقه محسوب می شوند. برای ریاست فدراسیون قهرمانان نه تنها باید مدال داشته باشند، بلکه باید ترکیبی از قهرمانی و مدیریت باشد..

ضمناً طرح فرهادیان رای گیری و تصویب شد. البته در تمام تورنمنت ها مجموع مدال ها محاسبه می شود نه مدال تک حرکتی.

مورد بعدی حضور مربیان با حکم محرومیت در کمیسیون های ورزشکاران بود که نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد..

تصمیم گیری در این راستا به مجمع عمومی واگذار شد و پس از تبادل نظر دستورالعمل کمیته مربیان فدراسیون به تصویب مجمع رسید..

همچنین دستورالعمل کمیسیون ورزشکاران نیز بدون اعتراض به تصویب رسید. همچنین بحث طولانی در مورد کمیته ورزشکاران، مربیان و داوران مطرح شد و اعضای مجمع نظرات خود را در مورد نحوه حضور افراد در این کمیته ها بیان کردند.


بیشتر بخوانید:

انوشیروانی: مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا را به دلیل مصدومیت از دست دادیم

سلیمی: انتظار نتیجه بهتری در وزنه برداری قهرمانی آسیا داشتیم/ استراتژی ما در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک است.



دیدگاهتان را بنویسید