عدم اقامت دائم چند تن از اعضای شورای شهر در یکی از شهرهای استان قم


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1896876

بر اساس قانون، رهبران و کارمندانی که داوطلبانه برای رفع مشکلات و پیشرفت و توسعه شهر و روستای خود به مردم خدمت کردند، باید در محل خدمت خود ساکن شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، «خدمت» معنای وسیعی دارد و شامل همه شئون اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می شود، این کلمه به عفو، ایثار، ایثار، تحمل رنج و سختی و… اطلاق می شود، بنابراین خدمت عملی است که در آن یک مامور با فکر و انگیزه گره گشایی درگیر امور مردان می شود.
بله همانطور که گفته شد فردی که داوطلبانه در مناصب و مناصب مختلف در کشور به مردم خدمت می کند و تلاش می کند کشورها را به قله های مختلف پیشرفت برساند باید در مسیر ایثار، تحمل رنج و سختی، تسلیم زندگی شخصی و به همین ترتیب… قدم بردارید، زیرا اگر اینطور نباشد نمی توانید در جهت پیشرفت و اهداف عالی در حل مشکلات شهر و کشور و مردم قدم بردارید.
اما یکی از حوزه های خدمت، شورای شهر است. شورای شهر فعال و پویا می تواند در پیشرفت و آبادانی شهر بسیار تاثیرگذار باشد. شوراها بر اساس اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند. شوراهای شهر و روستا با هدف اجرای سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و غیره اجتماعی در شهرها و روستاها تشکیل می شوند.
ایجاد شوراها از چند جهت به توسعه شهری کمک می کند: تقویت و کارآمدی مدیریت شهری و اطمینان از پاسخگویی، وجود طرح جامع و برنامه میان مدت توسعه شهرداری با اعتبارسنجی آنها از طریق شوراها، ارتقای سطح شهر. شفافیت مالی و نظارت بر شهرداری‌ها، شرکت‌های تابعه و پروژه‌های بزرگ عمرانی شهری، اعتماد عمومی را از طریق اطمینان دادن به شهروندان از ارزش هزینه‌های پرداختی برای اداره امور شهر تقویت می‌کند. البته در سال های اخیر در برخی شهرها شورایاری ها احیای شوراهای محله، بازوان شوراها در مناطق مختلف شهری بوده اند که در تقویت مشارکت مردم و نخبگان محلات در مدیریت شهری موثر بوده است. .
با تمام این تفاسیر یک شورای شهر اگر از اهالی همان محل باشد و ثانیاً در همان محل زندگی کند می تواند در پیشرفت و آبادانی مردم شهرش موثر باشد. فردی که محل سکونت و محل کارش یکسان است برای رفع مشکلات مردم همیشه در خدمت شهر و شهروندان است.
لذا بر اساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، در تبصره ۲ ماده ۲۶ آمده است که اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت داشته باشند. . تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا در خارج از حوزه انتخابیه موجب رد صلاحیت می شود.

محل سکونت و محل کار مسئول باید یکسان باشد
بر اساس این شماره، طبق گزارش های دریافتی به کانال قم فردا و با توجه به بررسی خبرنگار ما و سوالات اهالی یکی از شهرهای استان قم، اعضای شورای شهر در شهرهای استان قم حضور دارند که محل محل اقامت و خدمت یکسان نیست و بین کوم و به محل خدمت سفر می کنند.
همانطور که گفته شد این سوال طبق قانون اشتباه است و منجر به لغو عضویت می شود، از طرفی این سوال باعث کاهش راندمان کاری یک مدیر می شود. همچنین وقتی یکی از اعضای شورای شهر در شهری که در آن کار می کند زندگی نمی کند نمی تواند در زمان مناسب به شهر و مردم کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید