عدم قطعیت افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال آینده

عدم قطعیت افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال آینده

20 درصد ابتدا صحبت شد و این رقم در متن لایحه بودجه 1402 گنجانده شد. اما در آخرین جلسه شورای دولت برای جمع بندی لایحه بودجه که چهارشنبه گذشته برگزار شد، این درصد افزایش از متن لایحه حذف شد. رئیس جمهور به تیمی از کارمندان دولت این فرصت را داد تا فرمول هایی را برای افزایش حقوق براساس «بهره وری و کیفیت کار و خدمات» ارائه کنند.
این امر باعث شد که میزان افزایش دستمزد سال آینده در هاله ای از عدم قطعیت پوشانده شود. همچنین افزایش دستمزد بر اساس بهره وری و کیفیت به هیچ وجه برای جامعه هدف و کارگران شاغل و بازنشسته سودی ندارد. محمدی، معلم رسمی می گوید: پرداخت مبتنی بر عملکرد به این معناست که دست موسسات برای پرداخت های خودسرانه باز است و با افزایش های خودسرانه، «عادلانه پرداخت» بیش از پیش زیر سوال می رود.

اظهارات اخیر مدیران دولتی نیز این شبهه را تقویت می کند. 22 دسامبر; لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و کار کشور در این خصوص گفت: افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران در لایحه بودجه هنوز نهایی نشده است، اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بررسی است. تا بتوانیم بر اساس کارایی سیستم و نیروی انسانی، حقوق ها را افزایش دهیم.

محمدی با اشاره به این ادعاها می گوید: به گفته آنها کدام دستگاه بازدهی بیشتری دارد یا کدام کارمند با کدام هماهنگی دارد کیفیت و بهره وری بالاتری دارد. چه اتفاقی برای بازنشستگان می افتد؟ مواردی که دیگر در فرمول عملکرد گنجانده نشده اند. اینها سوالاتی است که باید به آنها پاسخ داده شود.

وی افزود: بر اساس قانون مدیریت کارکنان دولت که شامل کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته می شود، افزایش حقوق سالانه باید متناسب با تورم باشد. اکنون مشخص نیست که این بهره وری از کجا آمده است و چقدر تبعیض دستمزدی را دوباره افزایش می دهد. احتمالا کسانی که استقلال بیشتری دارند بازدهی بیشتری دارند!

دیدگاهتان را بنویسید